طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه و در آستانه حضور جانت یلن رئیس فدرال رزرو در نشست کمیته بانکداری سنا و کنگره آمریکا با افزایش روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده و به بیش از ۱۲۲۸ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر اظهارات مهم یلن در نشست کمیته بانکداری سنا و کنگره آمریکا هستند. اظهارات یلن تا حد زیادی می تواند وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را روشن کند.

فدرال رزرو آمریکا پیش از این اعلام کرده است که قصد دارد نرخ بهره را در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار افزایش دهد.

دانیل هاینز تحلیلگر ارشد موسسه مالی ای ان زد در این باره گفت: اگر فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را در نشست مارس افزایش دهد، این مساله تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

وی افزود: بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی طلا تا قبل از اظهارات یلن در سنا و کنگره با نوسانات شدیدی روبرو شود.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس در این باره گفت: بانک مرکزی آمریکا باید هر چه سریعتر برای افزایش نرخ بهره اقدام کند.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو واکنش نشان می دهد. وانگ تائو تحلیلگر ارشد تکنیکال بازارهای بین المللی نیز تاکید کرد: قیمت طلا فعلا در برابر سطح ۱۲۳۰ دلاری مقاومت می کند و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۳۵ دلار افزایش خواهد یافت.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح در ۳ ماه اخیر رسیده است. شاحص ارزش دلار امروز سه شنبه به بیش از ۱۰۰.۹۴ واحد رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۲۲ درصد افزایش به بیش از ۱۷.۸۳ دلار رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی در کوتاه مدت تحت تاثیر نوساانات ارزش دلار آمریکا، سیاست های دولت جدید آمریکا قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسامات قیمت طلا داشته باشد. دولت ترامپ قول داده است طی هفته های آینده برنامه های خود را برای کاهش مالیات ها اعلام کند.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها