جانت یلن

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با کاهش روبرو شده که علت اصلی آن گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پس از اظهارات روز گذشته جانت یلن بوده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره این کشور در نشست مارس بیشتر شود و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۴ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۲۶ دلار رسیده است. ریچارد ژو تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد: تمرکز اصلی بازارهای بین المللی در شرایط کنونی روی سیاست های مالی آمریکا طی هفته های آینده خواهد بود. اگر سیاست های مالی دولت ترامپ موجب افزایش تورم شود، این مساله فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را افزایش دهد. انتظار می رود که قیمت طلا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا با کاهش روبرو شود.

وی تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا می تواند در شش ماه دوم امسال با افزایش بیشتری ر وبرو شود.

یلن روز گذشته در اظهارات مهمی گفت: شاید لازم باشد که فدرال رزرو در نشست مارس نرخ بهره را افزایش دهد.

اظهارات یلن فراتر از انتظارات سرمایه گذاران و فعالان بین المللی بوده است. یلن نسبت به سیاست های مالی دولت ترامپ و تاثیر آن بر بازارها و اقتصاد آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد. شاخص ارزش دلار تغییر چندانی نداشته و به ۱۰۱.۲۵ واحد رسیده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده هستند. شاخص قیمت مصرف کننده و آمارهای خرده فروشی طی ماه گذشته در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی در این باره گفت: احتمال وجود دارد که سطح حمایتی ۱۲۲۰ دلاری شکسته شود و قیمت طلا به زودی تا ۱۲۱۳ دلار کاهش خواهد یافت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۵ درصد افزایش روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۷.۹۱ دلار رسیده است.

ترامپ قول داده است تا هفته های آینده سیاست های جدید مالیاتی را اعلام کند و مالیات شرکتها و افراد را کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها