سکه

حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۷۳هزار و ۶۴۲ قرارداد و ارزش ۱۰ هزار و ۱۸۳میلیارد ریال قرار گرفت .

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نوسانات رو به پایین بهای اونس در بازارهای جهانی طی هفته گذشته در کنار نوسانات محدود نرخ ارز تا روز چهارشنبه موجب کاهش تحرکات بازار سکه در بازار نقدی و آتی سکه شده بود، این در شرایطی است که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش نرخ اونس،تقاضا مجددا بر بازار غالب شد.

 طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۶۶هزار و ۶۲۷ قرارداد را به ارزش ۹هزار و ۲۶۲میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید ۴هزار و ۸۵۸ قرارداد به ارزش ۶۵۳میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت یک هزار و ۱۹۷ قرارداد به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر واردیبهشت ۹۶ نیز به ترتیب با ۶۰۳ قرارداد به ارزش ۷۸میلیارد ریال و ۳۵۷ قرارداد به ارزش ۴۴میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع ۸هزار و ۴۰۶قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، افزایش ۰/۴۲درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۲ هزار تومان رشد۰/۳۵درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۲۸درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۱ هزار تومان معامله و رشد ۰/۳۳ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۸ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۴۳درصدی را به ثبت رساند.

سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته با نوسان رو به پایینی رو به رو شد، اما پنجشنبه گذشته بهای اونس در بازارهای جهانی افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را  برای بهای سکه طی این روز ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها