• ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
  • کد خبر: 8970
نمودار اونس

طلا درهفته ای که گذشت روند قیمتی متفاوتی را تجربه کرد، آمارهای متناقض و نامطلوب آمریکا منجر به کاهش ارزش دلار و درنتیجه رشد مجدد بهای اونس شد،حتی سخنرانی یلن بیشتر به این موضوع دامن زد، بنابراین باید دید با توجه به تحلیل تکنیکال و سناریوهای موجود طی هفته جاری چه سرنوشتی در انتظار اونس خواهد بود.

عوامل تاثیرگزار روی اونس در هفته های جاری

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، احتمال افزایش نرخ بهره در نیمه نخست سال ٢٠١٧ ،نزدیک بودن اصلاحات مالیاتی دونالد ترامپ که محرک سهام های آمریکا و منجر به کاهش تقاضای طلا خواهد شد ، در اواخر فوریه و با آغاز ماه مارس معمولا شاهد افت طلا هستیم و رشد اول سال میلادی بازگشت خواهد کرد.در ماه های آینده شاهد برگزاری انتخابات فرانسه خواهیم بود یکی از کاندیدا ها افکار بشدت پوپولیستی دارد و خواهان جدایی فرانسه از اتحادیه اروپاست تنشی که میتواند رشد طلا را برای ماه های بعد به همراه داشته باشد . بنابراین برای هفته های آتی انتظار رشد چشمگیر اونس را نداریم حتی احتمال افت نیز وجود دارد .

تحلیل تکنیکال اونس طلا

با توجه به دامنه های قیمتی که در حال حاضر دامنه عرضه قوی که در بازه قیمتی ۱۲۴۹ تا ۱۲۴۱ و دامنه تقاضای که در دامنه ۱۲۱۷ تا ۱۲۲۵ است موجب جلوگیری رشد و کاهش قیمت در بازه ۲۵ دلاری شده است، و دیده می شود که گذر قیمت از این دو دامنه منجر به نوسان چشم گیری می شود.

سناریو های این هفته می تواند با شکست یکی از این دامنه ها شکل گیرد و اهداف مشخصی خواهند داشت و در ادامه به آن می پردازیم.

سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای ۱۲۳۰ و عدم تثبیت در زیر حمایت ۱۲۳۰ احتمال شکست صعودی در دامنه ۱۲۴۵ امکان پذیر خواهد بود و اهداف و مقاومت های پیش رو دامنه ۱۲۴۹ خواهد بود و چنانچه از این دامنه بتواند گذر کند هدف اصلی ۱۲۶۳ خواهد بود.

سناریو کاهشی: شکست و تثبیت در زیر سطح قیمتی ۱۲۳۰ احتمال کاهش قیمت به دامنه ۱۲۲۵ و ۱۲۱۷ امکان پذیر است و در مرحله بعدی شکست دامنه تقاضای شکل گرفته شده احتمال کاهش تا دامنه ۱۲۰۹ وجود دارد.

سناریو های برگشتی:

  • حالت اول: چنانچه بعد از تشکیل سناریو افزایشی بتواند به یکی از دو سطح ۱۲۵۰ و ۱۲۶۳ دست پیدا کند عدم شکست ۱۲۶۵ احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۴۵ و ۱۲۲۰ وجود دارد.

  • حالت دوم: چنانچه با سناریو کاهشی همراه باشد و در دامنه ۱۲۰۹ تا ۱۲۰۶ قرار گیرد. و عدم شکست نزولی در ۱۱۹۷ احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۲۰ - ۱۲۲۵ - ۱۲۳۰ و ۱۲۴۵ وجود دارد.


منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها