شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۱۷ بهمن و ا اسفندماه نشان می دهد که این کالاها با افت و خیز روبه رو بوده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افزایش قیمت متعلق به متانول با ۱۱ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته است. در رده بعدی هم دی اتیل هگزانول با ۶.۱ درصد رشد نسبت به دو هفته روبه رو شد، این کالا از ۳ هزار و ۲۳۲ تومان به رقم ۳ هزار و ۴۳۰ تومان رسیده است.

همچنین در رده بعدی  نرمال بوتانول با ۵.۵ درصد افزایش قیمت از ۲ هزار و ۵۸۲ تومان به ۲ هزار و ۷۲۵ تومان رسیده است.

ایزوبوتانول هم نسبت به دو هفته قبل ۳.۷ درصد گران تر شد و به رقم ۲ هزار و ۴۹۱ تومان رسید.

همچنین زایلین مخلوط هم ۴.۹ درصد رشد قیمت داشت، سودمایع هم با ۲.۳ درصد افزایش نسبت به دو هفته گذشته به رقم ۶۶۷ تومان در هر کیلو رسید.

کمترین افزایش قیمت نیز در گروه محصولات شیمیایی متعلق به اورتوزایلین و اسیدترفتالیک با حدودا ۱ درصد رشد است. این کالاها به ترتیب ۳۱ و ۴۸ تومان گران شدند.

در همین حال برخی از محصولات روندی نزولی داشتند که بیشترین کاهش قیمت متعلق به دی اتیلن گلایکول با ۹ درصد افت است. این کالا به میزان ۲۶۸ تومان افت قیمت داشت.

همچنین در رده بعدی منواتیلن گلایکول و آروماتیک سنگین نیز با ۴.۹ و ۴.۲ درصد کاهش قرار دارند. بنزن، استایرن مونومر، کریستال ملامین، اوره پریل و صنعتی هم نسبت به دو هفته قبل با افت قیمت روبه رو شدند. به این ترتیب کریستال ملامین کمترین افت قیمت را در گروه محصولات شیمیایی داشت، این کالا از ۴ هزار و ۷۴۷ به ۴ هزار و ۷۴۶ تومان رسید.

همچنین قیمت دلار نیز در محاسبه نرخ های پایه محصولات شیمیایی با اندکی افت روبه رو شد، به طوری که قیمت دلار از ۳ هزار و ۸۰۱ به ۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها