سکه

حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۲۸هزار و ۸۷۴ قرارداد و ارزش ۳ هزار و ۹۷۱میلیارد ریال قرار گرفت .

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روند معاملات سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی هفته گذشته روند کم نوسانی را تجربه کرد، این در شرایطی است که بهای اونس در بازارهای جهانی و نرخ ارز طی هفته اخیر تمایل بیشتری به صعود داشتند و این موضوع موجب شد بیشتر خریداران در فاز احتیاطی به سر ببرند.

بر این اساس طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۵هزار و ۹۰۳ قرارداد را به ارزش ۳هزار و ۵۸۶میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید یک هزار و ۶۶۲ قرارداد به ارزش ۲۲۲میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با ثبت ۵۶۸ قرارداد به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید اسفند سال جاری و تیر ۹۶ نیز به ترتیب با ۴۸۸ قرارداد به ارزش ۵۹ میلیارد ریال و ۲۵۳ قرارداد به ارزش ۳۲میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

نگاهی به آخرین روز معاملاتی

بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع یک هزار و ۸۰۵ قرارداد منعقد شده است.

براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان، افزایش ۰/۰۵درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان رشد۰/۱۳درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۰۶درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان معامله و رشد ۰/۰۸ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۶ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۵۰درصدی را به ثبت رساند.

سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته با نوسان رو به پایینی رو به رو شد، اما پنجشنبه گذشته بهای اونس در بازارهای جهانی افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را  برای بهای سکه طی این روز ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها