کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر ۲ عامل مهم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به گفته کارشناسان ایده های مربوط به افزایش محتاطانه نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نااطمینانی سیاسی در آمریکا و اروپا می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا در هفته آینده شود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در ۳ ماه اخیر رسیده است. در نظرسنحی این هفته کیتکو نیوز ۲۰ کارشناس اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۳ نفر معادل ۶۵ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند و ۲ نفر معادل ۱۰ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۵ نفر معادل ۲۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۹۷۴ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۶۶۱ نفر معادل ۶۸ درصد پیش بینی کردند بهای جهانی طلا روندی صعودی خواهد داشت، ۲۲۱ نفر معادل ۲۳ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت با کاهش روبرو خواهد شد و ۹۲ نفر معادل ۹ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته ۵۹ درصد کارشناسان اقتصادی و ۶۴ درصد سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. قیمت طلا در هفته ای که سپری شد با رشد ۱.۵ درصدی روبرو شده است. از اواسط می تاکنون ۶۶ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و ۶۳ درصد پیش بینی های سرمایه گذاران درست بوده است.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به انتخابات حساس و مهم آلمان فرانسه و هلند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد داشت. آغاز مذاکرات برگزیت و نگرانی ها نسبت به سیاست های ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته باشد.

این گمانه زنی ها که فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره پایین را برای مدت زمان بیشتری ادامه خواهد داد، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته و احتمالا این روند ادامه خواهد یافت.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نگرانی های سیاسی مربوط به سیاست های ترامپ، انتخابات فرانسه و بحران مالی و بدهی یونان می تواند قیمت طلا را به زودی تا ۱۳۰۰ دلار افزایش دهد.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند ارزش دلار در بازارهای جهانی فراتر از حد واقعی است و کاهش آن می تواند موجب رشد بیشتر قیمت طلا شود.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها