شاپور محمدی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تلاش نهاد نظارتی بازار سرمایه برای رفع ابهام از وضعیت کسب و کار صنعت سنگ آهن به عنوان یکی از صنایع مهم و استراتژیک بورس کشور و همچنین کنترل عرضه اوراق بدهی خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از سنا، شاپور محمدی در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی قیمت سنگ آهن گفت: با توجه به مشکلات موجود در قیمت گذاری سنگ آهن و نیاز فعالان این عرصه به ویژه سهامداران و ذی نفعان، فرمولی برای تعیین قیمت سنگ آهن از سوی سازمان بورس تهیه شده که این فرمول برای اجرایی شدن به وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی از نمایندگان مجلس نیز ارائه شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در واقع با تعیین این فرمول تلاش داریم تمام سنگ آهن و سایر فرآورده های معدنی که بخش خصوصی تولید می کند، به قیمت های جهانی متصل و متناسب با آن نیز قیمت های داخلی تعیین شود.

به گفته دکتر محمدی،  این فرمول بر اساس قیمت های جهانی تهیه و تنظیم شده است.

سخنگوی سازمان بورس همچنین از عرضه اوراق بدهی متناسب با بازار سرمایه خبر داد و گفت: اولویت ما صیانت و حمایت از بازار سهام و تامین مالی بخش خصوصی است و باید بازار بدهی کنترل شود.

دکتر محمدی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد حجم انتشار اوراق بدهی محدود شود، گفت: به موجب قانون عرضه اوراق بدهی تکلیف سازمان بورس است اما نمی توان نسبت به حجم آن بی توجه بود.

رییس سازمان بورس تاکید کرد توجه به خواسته سهامداران وظیفه سازمان است و قطعا حافظ منافع آنها خواهیم بود و افزود: طی ماه های گذشته عرضه اوراق بدهی کنترل و محدود شده است.

مدیر ارشد بازار سرمایه کشور ادامه داد: بخش خصوصی نیز می تواند با رعایت ظرفیت بازار سرمایه و همچنین با حد تعیین شده اوراق بدهی منتشر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها