محمدرضا-پورابراهیمی-کمیسیون-اقتصادی-مجلس.jpg

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شفاف سازی در بورس کالا را مورد حمایت پارلمان دانست و گفت: یکی از راهکارها برای جلوگیری از فساد و رانت، عرضه کالاها در بورس است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به نقل از مهر، محمدرضا پور ابراهیمی با بیان این که بورس کالا از ورود واسطه‌های عرضه کالا جلوگیری می‌کند گفت:  بورس یک ساختار نظام‌منداست و هر کسی که معاملات خود را از طریق بورس انجام دهد با یک سازوکار شفاف مواجه می‌شود که در آن واسطه‌ای وجود ندارد.

وی همچنین به جلوگیری از فرار مالیاتی با عرضه محصولات در بورس کالا اشاره کرد و گفت: شفافیت های آماری در بورس کالا می تواند برای اصلاح و جلوگیری از فرار مالیاتی فعالان اقتصادی کمک کند، چرا که یکی از اهداف نه تنها بورس کالا بلکه سایر بورس ها ایجاد شفافیت و جلوگیری از فرار های مالیاتی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع اساسی در کشور را شفافیت اقتصاد دانست و افزود: بازارهای مالی ما به این منظور به وجود آمدند تا شفافیت اقتصادی را به ارمغان آورند و تا کنون نیز موفق بوده اند.

باید به بازارهای مالی توجه ویژه داشت و از آن ها حمایت کرد؛ چرا که اگر به این موضوع توجه کافی نشود آثار آن علاوه بر حوزه اقتصادی در مسائل اجتماعی بین المللی و دیگر حوزه ها نیز خود را نشان خواهد داد.

پورابراهیمی اضافه کرد: چارچوب معاملات در بورس کالای ایران مشخص است و این بازار کالایی منسجم، بر پایه شفافیت بنا شده و ما در مجلس آماده ایم تا شرایط را برای پیشرفت بازارهای مالی فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید  کرد: با توجه به ابزارهای متنوع و گسترده ای که در بورس کالا وجود دارد، باید اقدامات گسترده تری در حوزه بورس کالا و اوراق بدهی صورت بگیرد.

وی افزود: توسعه و گسترش ابزارهای متنوع مالی در بورس‌های کالایی به شفافیت اقتصادی، جمع‌آوری اطلاعات صحیح، تامین سرمایه در گردش و پوشش ریسک صنایع کمک بسزایی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها