با توجه به فرارسیدن فصل مصرف محصولاتی مانند پلی اتیلن های سبک فیلم و لوله های پی وی سی، اقبال مصرف کنندگان برای خرید این مواد بیشتر شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی درباره معاملات مواد پلیمری در هفته گذشته گفت: افزایش حجم عرضه برخی محصولات سبب شد تا بازار با روندی آرام تر نسبت به هفته ماقبل در خصوص برخی کالاها سپری شود؛ با این حال همچنان محصولاتی که در فصل مصرف آنها قرار داریم مانند پلی اتیلن های سبک فیلم و لوله های پی وی سی با حجم بالایی از تقاضا روبه رو شدند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این محصولات، آف گریدها نیز طبق معمول با استقبال خوبی از سوی معامله گران روبه رو شدند.

به گفته حیدری، برخی از اخبار در خصوص تعویض خط تولید پی وی سی گرید ۶۵ بندرامام و غدیر نیز در هفته گذشته سبب شد تا حجم تقاضا برای پی وی سی نیز افزایش یابد.

همچنین سه شنبه گذشته محموله ۲ هزارتنی پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری که به صورت سلف عرضه شده بود، ۳۷ هزارتن تقاضا داشت؛ به این ترتیب قیمت پایه این کالا که ۳ هزار و ۹۷ تومان بود در رقابت خریداران به ۳ هزار و ۴۰۶ تومان رسید. در اینجا افزایش عرضه این محصول برای تعادل بازار ضروری است.

وی ادامه داد: در طرف مقابل فصل مصرف «پت» های بطری به اتمام رسیده و روند قیمت این کالا در بازارهای جهانی منفی است.

البته در هفته گذشته پلی پروپیلن ها با کاهش قیمت روبه رو شدند و بالاخره خریداران این کالاها عقب نشینی کردند، طی هفته های گذشته استقبال از پلی پروپیلن بسیار زیاد بود و اکثر آنها با رقابت از سوی معامله گران خریداری شده بودند. به گفته حیدری، کاهش عرضه پلی پروپیلن ها در هفته های اخیر از دلایل مهم توجه به این گروه از محصولات بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با افزایش عرضه این گروه از محصولات در بورس کالای ایران، حجم تقاضاها کاهش یافت و برخی از معامله گران نرخ های پایین تری را نسبت به هفته های قبل برای خرید این کالاها به ثبت رسانند.

به گفته کارشناسان بازار، افزایش عرضه ها به طور مستمر می تواند بازار برخی از محصولات را در هفته های آتی  به تعادل رسانده و از افزایش تقاضا جلوگیری کند.

البته در هفته ای که گذشت حجم عرضه پلی استایرن ها نیز با افزایش روبه رو شد و به این ترتیب تقاضا برای خرید این محصولات نیز نسبت به هفته گذشته کاهش یافت، حجم عرضه پلی استایرن های معمولی و مقاوم در هفته گذشته جمعا ۶۲۰ تن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها