سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۵ هزار و ۶۶۱ قرارداد و ارزش آن به ۷۵۹ میلیارد ریال رسید .

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در اولین روز هفته بهای سکه به تبعیت از افت بهای اونس طی روز جمعه و کاهش نرخ ارز روز شنبه، روند نزولی در پیش گرفت اگرچه دلار وزنه سنگین تری برای کاهش قیمت ها طی این روز محسوب می شد، بر همین اساس سکه در بازار آتی و نقدی با روند نوسانی قیمت رو به رو شد، به طوری که از هر پنج سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران چهار سر رسید با روند نزولی و نزدیک ترین سر رسید با روند صعودی قیمت رو به رو شد.

 بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان، افزایش ۰/۰۷درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومان افت ۰/۱۳درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۷۳ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی ۰/۲۱ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۲۷ درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان معامله شد و نسبت به آخرین معامله در هفته گذشته افت۰/۳۶ درصدی را به ثبت رساند.

نوسان در بازار نقدی سکه

روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۲۰۱ هزار تومان رسید. این رشد در حالی رخ داد که بهای بسته شده اونس در روز جمعه حدود ۱۰ دلار پایین‌تر از قیمت ساعت ۳ بعدازظهر روز چهارشنبه بود. از سوی دیگر، فلز گرانبهای داخلی در ابتدای هفته تحت‌فشار افت قیمت دلار قرار گرفت. در چهاردهمین روز دی‌ماه، شاخص بازار ارز با ۵ تومان کاهش به قیمت ۳ هزار و ۷۸۰ تومان رسید. این در شرایطی که سایر سکه های خرد نیز در این بازار با روند نزولی رو به رو شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها