رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از برنامه های در دست اجرای این سازمان را راه اندازی بورس ارز در آینده نزدیک عنوان کرد .

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از سنا، دکتر فطانت در گردهمایی روز گذشته که با حضور وزیران کشاورزی، مشاوران امور بازرگانی خارجی و جهانگردی فرانسه به همراه هیاتی ۱۵۰ نفره از صاحبان شرکت ها و صنایع بزرگ این کشور در هتل اسپیناس برگزار شده بود، یکی از اقدامات در دست اجرای بازار سرمایه ایران را راه اندازی بورس ارز در آینده نزدیک دانست و حضار را به اجلاس بین المللی سرمایه گذاری خارجی که قرار است اوایل سال جدید میلادی به‌منظور بازگشایی رسمی بازار سرمایه برای خارجیان برگزار شود، دعوت کرد.

وی این مراسم، با اشاره به دیپلماسی موفق ایران افزود: توافق برد – برد که میان ایران و ۶ قدرت غربی بر سر برنامه هسته ای ایران حاصل شده است بر مبنای احترام متقابل و صلح جهانی بوده است.

دکتر فطانت در ادامه بیان داشت: این توافق مسیرها را به سمت ارتباط با دیگر کشورها برقرار کرده است و می توانیم در آینده ای نزدیک، شاهد اجرایی شدن جزئیات توافق و برقراری مبادلات تجاری گسترده با دنیا باشیم.

رئیس سازمان بورس در ادامه یادآور شد: جمعیت حدود ۸۰ میلیونی ایران که دوسوم آن زیر ۳۰ سال و ۲۵ درصد آن ها تحصیلات عالی دارند، در کنار موقعیت جغرافیایی و منابع نفت و گاز و معادن طبیعی بسیار ازجمله دلایلی اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازارهای ایران است.

دکتر فطانت در ادامه سخنان خود در مورد سرمایه گذاری خارجی بر قانون «تشویق و حمایت از سرمایه‌گذار خارجی» و «آیین‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی در بورس و بازارهای خارج از بورس» تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از موارد اصلی تلاش سازمان بورس برای راه اندازی و به ‌کارگیری شرکت های رتبه بندی است که یکی از خواسته­ های اصلی سرمایه گذاران خارجی است.

دکتر فطانت بیان داشت: اهمیت چنین اجلاسی نشأت ‌گرفته از این واقعیت است که صنعت مالی اسلامی به ‌سرعت در حال گسترش بوده و ابزارهای اسلامی منتشر شده تا قبل از سال ۲۰۱۰ ارزشی کمتر از ۱۵ میلیارد دلار داشتند ولی در سال ۲۰۱۴ این رقم به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسیده است. از طرف دیگر ارزش اوراق صکوک منتشرشده در ۱۰ سال گذشته به‌ طور میانگین هرسال ۳۳ درصد در سطح جهانی افزایش داشته است.

وی ابراز داشت: در زمان تحریم های اقتصادی ایران توانست با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و به­ کارگیری اقتصاد مقاومتی مبنی بر اتکا به توانمندی های داخلی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از سد تحریم ها عبور کند.

دکتر فطانت در پایان حضار این اجلاس بین المللی را به اجلاس بین المللی سرمایه گذاری خارجی که قرار است اوایل سال جدید میلادی به‌منظور بازگشایی رسمی بازار سرمایه برای خارجیان برگزار شود، دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها