طلا

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا در روزهای گذشته بهترین فرصت را برای ورود سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا فراهم کرده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در ۹ روز گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده است که این مساله از جولای ۲۰۱۵ میلادی بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال تاکید کردند که روند نزولی قیمت طلا در روزهای اخیر فرصت خوبی را برای ورود سرمایه گذاران به این بازار فراهم کرده است.

کریستوفر لونی تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی در این باره تاکید کرد: من فکر می کنم اکنون بهترین فرصت برای ورود و سرمایه گذاری در بازار طلا است. قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر با نوسانات زیادی روبرو شده و از ۱۳۳۵ دلار در هر اونس در جولای ۲۰۱۶ به حدود ۱۲۰۰ دلار رسیده است.

در حالی که به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست آتی خود نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت طلا با افت نسبی روبرو شده و بعید به نظر می رسد که حتی پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت این فلز زرد با کاهش شدیدی روبرو شود.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد. تنش های سیاسی در کشورهای مختلف و در پیش بودن انتخابات مهم در کشورهای اروپایی می تواند تقاضا برای طلا را با افزایش چشمگیری همراه کند.

دیوید سیبورگ تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است که تا زمان انتشار گزارش واقعی فدرال رزرو درباره وضعیت اقتصادی آمریکا و سیاست های پولی و نرخ بهره، به خرید طلا ادامه دهند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نرخ بهره آمریکا، نوسانات ارزش دلار، انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

روشن شدن وضعیت سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ طی هفته های آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر مسیر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

منبع: پایگاه اینترنتی سی ان بی سی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها