• ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
  • کد خبر: 9453
نفت

قیمت نفت برنت امروز در بازارهای جهانی با ۷ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۴۲ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش ها و آمارهای کلیدی ای هستند که می تواند وضعیت مازاد عرضه در بازارهای جهانی را روشن تر کند، قیمت نفت امروز در معاملات آسیایی در نزدیکی پایین ترین رقم های سه ماه گذشته در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۳ سنت افزایش به ۴۸ هزار و ۴۳ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در جلسه قبلی به پایین ترین رقم از پایان ماه نوامبر تاکنون (۴۷ دلار و ۹۰ سنت) رسید.

قیمت نفت برنت امروز با ۷ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۴۲ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت تا رقم ۵۰ دلار و ۸۵ سنت پایین آمده بود.

قیمت نفت در هفته گذشته به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از افزایش میزان عرضه نفت آمریکا و خنثی شدن تلاش های اوپک برای کاهش عرضه، به شدت کاهش یافته بود.

قیمت نفت پس از توافق سال گذشته اوپک و تولید کنندگان غیر عضو از جمله روسیه برای کاهش حدود ۱.۸ میلیون بشکه از تولید روزانه شان در نیمه نخست سال جاری میلادی، به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود. اما با شدت گرفتن فعالیت های تولید نفت شیل آمریکا، تردیدهایی در مورد موثر بودن توافق کاهش تولید در کاهش مازاد عرضه جهانی ایجاد شده است.

آژانس بین المللی انرژی قرار است فردا گزارش ماهیانه خود در مورد بازار نفت را منتشر کرد.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا نیز قرار است اواخر امروز منتشر شود.

تولید نفت شیل آمریکا در ماه آوریل در آستانه بیشترین افزایش از ماه اکتبر تاکنون قرار دارد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها