• ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
  • کد خبر: 9580
نمودار طلا

اونس در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی بهای اونس طی هفته جاری.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تحلیل طلا کل حالت ها در طول یک ماه آپریل بررسی شده است لطفا به زمان ها و بسته شدن کلوز کندل ها توجه فرمائید این تحلیل برای یک کار آموزشی تهیه و نگارش شده است و توصیه ای برای خرید یا فروش نمی باشد و مسئولیت معامله برعهده معامله گر می باشد . این تحلیل در پایان اپریل منقضی شده و فاقد اعتبار خواهد بود .

۱- تحلیل طلا را با نگاهی به عملکرد ماهیانه آن شروع می کنیم ، نمودار ماهانه نشان می دهد که در دو ماه گذشته فوریه و مارچ نوسانات طلا دقیقا در محدوده ۱۱۹۴ الی ۱۲۶۰ صورت گرفته است بنابراین منطقه ارزشی ماهانه آن کماکان می توانددر این محدوده ۶۵ دلاری نوسان کند ، مادامیکهه نتواند یک کلوز هفتگی در بالای ۱۲۶۳ یا زیر ۱۱۹۴ ثبت کند این محدوده معتبر خواهد بود.

همانگونه که ملاحظه می شودبا اینکه خریداران موفق شده اند قیمت طلا را در ۳ ماه گذشته با ۱۰۰ دلار افزایش از ۱۱۴۴ تا ۱۲۴۴ افزایش دهند اما کندل بزرگ نزولی ماه نوامبر ( از زمان انتخابات آمریکا ) تمام نوسانات صعودی را درون خود جای داده است و مانند یک Inside bar هنوز تا اطمینانن از روند صعودی راه طولانی در پیش دارد یعنی ابتدا بسته شدن کندل هفتگی بالای ۱۲۶۳ و سپس کلوز روزانه و تثبیت در بالای ۱۲۷۸ .

۲- درنمودار هفتگی طلا خصوصا در ۸ هفته گذشته مشخصا می توان دریافت که برایند تقاضا بیشتر از عرضه بوده است دقت در کلوز هفتگی نشان می دهد که علی رغم ۲ هفته نزول شدید پیاپی مجموعا ۷ هفته کلوز هفتگی در بالای ۱۲۲۳ بسته شده است ( نشان از حمایت خوب و منطقه مناسبب برای خرید ) و فقط ۱ هفته در زیر ۱۲۲۳ بسته شده است .

از ۷ هفته مذکور نیز ۳ هفته کلوز بالای ۱۲۴۰ صورت گرفته است .

بسته شدن کندل هفتگی در بالای ۱۲۶۳ راه صعود را تا ۱۲۷۸ هموار خواهد کرد اما در نمودار هفتگی منطقه ۱۲۷۸ تا ۱۳۰۸ به شدت چالش بر انگیز خواهد بود و احتمالا شاهد نوسانات متعدد و برخورد های پیاپی با کف ۱۲۷۸و سقف این منطقه ۱۳۰۸خواهیم بود .

۳- نمودار روزانه نیز حاکی از آن است که هرگونه اصلاح قیمت در مناطق ۱۲۳۹ ، ۱۲۲۳ و ۱۱۹۷ فرصت های مناسب برای خریداران خواهد بود ، دقت کنید! که منظور از فرصت مناسب برای خرید با جهش و یا تثبیت یک کندل صعودی ۴ ساعته در بالای محدوده های مذکور محقق خواهد شد و درر صورتی که هر یک از مناطق مذکور با قدرت به سمت پایین شکسته شود و یا نوسانات نزولی روی محدوده های مذکور بدون سیگنال مناسب باقیی بماند خریداران یک حمایت به پایین خواهند رفت و ترجیح خواهند داد که در قیمت های ارزان تر خرید کنند .

منطقه عرضه۴ ساعته در محدوده ۱۲۵۶ الی ۱۲۶۳ ( نوار قرمز رنگ ) تاکنون دو بار لمس شده است و احتمال شکسته شدن آن در نمودار ۴ ساعته زیاد است و از طرفی منطقه تقاضای ۱۲۲۰ الی ۱۲۲۳ منطقه مناسب برای خرید خواهد بود .

۴- همانگونه که از نمودار ملاحظه می شود مومنتوم بازار در وضعیت صعودی قرار دارد بنابراین اصلاح قیمت ها فرصت مناسبی برای خرید است ، فرصت های مناسب برای فروش ابتدا در محدوده ۱۲۶۳ و سپس ۱۲۷۸ و عرضه شدید در نوار آبی رنگ فوقانی قراردارد . تغییر مومنتوم بازار از صعودی به نزولی فقط با شکست قطعی ۱۲۲۰-۱۲۲۳ و سپس ۱۱۹۶ امکان پذیر است .

۵- خلاصه اعداد مهم ماه اپریل به شرح زیر است :

۶- به طور کلی اگر در هفته اول ماه اپریل ( با توجه به فاندامنتال مهم پیش رو ) نوسانات قادر به شکست ۱۲۶۳ و تثبیت بالای آن باشد ادامه روند صعودی با ورود خریداران جدید تداوم خواهد یافت اما در صورت شکست جعلی منطقه مذکور و برگشت قیمت به زیر آن شاهد نزول طلا به محدودد های اعلامی در بند ۳ خواهیم بود .

۷- فاندامنتال

به طور کلی آپریل می تواند ماه پر هیاهویی برای ارزها و خصوصا طلا باشد :

هفته اول آپریل : انتشار آمار مهم تولید در آمریکا ISM PMI، انتشار صورتجلسه نشست قبلی فدرال رزرو ، اعلام امار اشتغال بخش خصوصی ADP وو بخش دولتی آمریکا non form می باشد . تاثیرگذاری اخبار شاید بدین صورت باشد که بازار انتظار آمار خوب را دارد بنابراین از آمار خوب هیجانن زده نخواهد شد ( کما اینکه انتظار افزایش نرخ بهره را در نشست ماه مارچ فدرال رزرو داشت ) اما اگر آمار متوسط یا بد باشد به شدت هیجان زدهه خواهد شد .

هفته سوم اپریل : برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ( تاثیر گذاری بر روی یورو – شاخص دلار و سپس طلا )

در ماه جاری خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ، درخواست اسکاتلند برای جدائی از بریتانیا نیزمراحل اجرائی خود را دارد که اخبار تاثیر گذاری ابتدا بر روی پوند بعد شاخص دلار و سپس اونس طلا دارد .

تصمیمات پرزیدنت ترامپ و چالش های وی با اقتصاد آمریکا و کنگره و شاخص داوجونز که در محدوده ۲۰۶۰۰ به طور تاریخی نوسان می کندد رویداد های مهمی بر روی اونس طلا می باشد .

پراکندگی و تاثیر گذاری اخبار زیاد است و تجزیه و تحلیل آن برای سرمایه گذاران عادی تقریبا غیر ممکن است کما اینکه با افزایش نرخ بهره طلا به جای سقوط ، صعود کرد رویداد های فوق بهترین زمان برای شروع و پایان معامله خواهد بود و شدیدا باید از تفسیر خبر و توجه بیش از حد به نظر سنجی ها خودداری کرد و فقط با توجه نمودار ها و مدیریت ریسک و سرمایه اقدام به معامله کرد .

۸- شاخص دلار

در طول دو هفته گذشته ( ماه مارچ ) شاخص دلار در مقابل ارز های عمده جهان با از دست دادن حمایت مهم ۱۰۰.۸ نزول و با برخورد به حمایت ۹۸.۹ به سمت بالا برگشت و اکنون مجددا به عدد ۱۰۰.۸ که در حال حاضر نقش مقاومت را ایفا می کند نزدیک می شود و برگشت از این محدوده محتمل است بنابراین در معاملات طلا شاخص دلار را تحت نظر داشته باشید.

تحلیل گر : حسین طائب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها