عضو هیات مدیره سازمان بورس

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به بهانه برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بورس بانک و بیمه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ارایه توضیحاتی در خصوص رویدار فاینکس ۲۰۱۷ پرداخت و در این رابطه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دکتر سعیدی، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه موفق ترین نهادهای مالی نهادهایی هستند که به عموم مردم در اقصی نقاط کشور سرویس ارایه می دهند گفت: بسنده کردن به چند شرکت ریسک وابستگی ایجاد می کند به عبارتی با روی برگرداندن چند مشتری خاص، نهاد مالی دچار بحران می شود.

وی افزود: نفوذ در بازار از اصلی ترین فاکتورهای موفقیت به شمار می رود. به طوریکه شمولیت مالی و این نکته که چه تعداد از عموم مردم با چه میزان سهولت از خدمات مالی یک نهاد استفاده می کنند به یک عامل اصلی توسعه یافتگی کشور در حوزه خدمات مالی را مشخص می کند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در حوزه بازار سرمایه خارج از تهران نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد گفت: وظیفه ما ایجاد مجال بیشتر برای افزایش مشتریان و کسب بازار گسترده تر است و این نمایشگاه یکی از ابزارهای رسیدن به این مهم است.

سعیدی خاطر نشان کرد: این نکته که برخی از نهادهای مالی به مشتران خاص خود اکتفا کنند سلیقه کسب و کاری آنهاست. اما وظیفه سازمان گسترده کردن فضای کسب و کار در بازار سرمایه به کمک فرهنگ سازی و آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه باید در سایر استان ها نیز برگزار شود گفت: نباید این تصور نادرست شکل بگیرد که انباشت سرمایه مختص به تهران است بلکه در سایر استان ها و شهرستان ها ثروت قابل توجهی وجود دارد که باید به کمک آشنایی مردم برای سرمایه گذاری آن برنامه ریزی شود.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه در سالهای مختلف کم و زیاد می شود تاکید کرد: سازمان بورس بدون تکیه بر میزان استقبال وظیفه اصلی خود را در افزایش بازدیدکنندگان عموم می داند و در این راستا تلاش های مستمری انجام شده است. به عنوان مثال در این دوره برای حضور جامعه نخبه در نمایشگاه وسیله ایاب و ذهاب برای اساتید و دانشجویان فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه نکته که سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه مورد توجه است، اظهار داشت: وقتی سخن از افزایش بازدید کنندگان و آشنایی عموم با بازار تخصصی بورس مطرح می شود نکته مد نظر ما سرمایه گذاری مردم در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و مختلط و... است.

این مقام مسوول با بیان اینکه نمایشگاه بورس بانک و بیمه از یک سو زمینه آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با بورس را فراهم می کند گفت: این نمایشگاه مجالی برای صنعت خدمات مالی کشور است تا در این بازه آخرین و جدیدترین دستاوردهای خود را عرضه کنند.

سعیدی با بیان اینکه تمام بخش های مالی کشور اعم از بازار پول، سرمایه و بیمه خدمات مخلتف، متنوع و پیچیده عرضه می کنند، تصریح کرد: دریافت کنندگان و مخاطبان این خدمات بالطبع نیاز به آشنایی بیشتر با این بازارها دارند و از آنجایی که سازمان بورس جزء قوانین ذاتی اش فرهنگ سازی است، این نمایشگاه توسعه فرهنگ و استفاده از خدمات مالی را هدف گذاری کرده است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اشاره به بحران مالی ۲۰۰۸ گفت: در سطح بین الملل در کنار تمام مقصران بحران ۲۰۰۸ یکی از عوامل بحران، توسعه نیافتگی مردم از دانش مالی عنوان شد. به همین دلیل بعد از بحران ۲۰۰۸ نهادهایی برای توسعه مالی شکل گرفت تا دانش مالی آحاد مردم رشد پیدا کند.

وی در ادامه به ویژگی های این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله ویژگی های این دوره نسبت به دوره های قبل بعد بین المللی نمایشگاه است البته در این راستا در سالهای گذشته توفیقات کم و زیاد شده است اما از حیث بازدید کننده و عرضه کننده از نهادهای بین الملل استفاده می شود.

سعیدی به حضور ۱۰۰ شرکت استارتاپ در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۰ شرکت در این بخش شرکت کردند که امسال با رشد ۱۰۰ درصدی این حضور به دو برابر رسید تا این شرکت ها و افراد در عین رقابت با یکدیگر به عرضه محصولات خود می پردازند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور مود سرمایه گذاری است، تصریح کرد: وقتی کشور و سرمایه گذاران به عنوان مثال مود سرمایه گذاری در صنعت سیمان پیدا می کنند امروز شاهد این هستیم که اگر تمام سیمان کشور به منطقه صادر شود باز با مازاد تولید مواجه می شویم به همین دلیل امروز به دنبال توجه سرمایه گذاران در صنایع هایتک به عنوان یک صنعت سود ده هستیم.

نائب رییس هیأت مدیره تصریح کرد: سازمان بورس به دنبال افزایش فضا نیست و در این دوره تلاش شده است بازدید کنندگان در فصلی مناسب و به دور از گرما بهترین بهره برداری را از نمایشگاه داشته باشند.

سعیدی در ادامه به مشارکت کنندگان این دوره از نمایشگاه پرداخت و گفت: در این دوره از نمایشگاه ۳۵۱ شرکت کننده در فضایی بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع حضور پیدا کرده اند که شرکت کنندگان ارائه دهنده خدمات مالی و اعتبار سنجی با ۱۴۲ شرکت ۴۰ درصد از فضای نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند.

منبع: سنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها