عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم عرضه مرکبات در بورس کالا و ایجاد شفافیت در این زمینه گفت: بورس کالا این توانایی را دارد در کنار سایر محصولات که درحال حاضر مورد معامله قرار می گیرد مرکبات را در این بازار عرضه کند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اقدامات سال گذشته بورس کالای ایران را در حوزه کشاورزی تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: راه اندازی قیمت تضمینی شرایط جدیدی را برای این بازار مالی رقم زده به طور اطمینان بورس کالا توانایی پذیرش محصولات بیشتری را دارد.
وی افزود: بورس کالا این توانایی را دارد تا در کنار محصولاتی که در حال حاضر در بورس عرضه می شود، مرکبات را نیز مورد معامله قرار دهد.
حسن نژاد در رابطه با شفافیت بازار سرمایه گفت: مسوولان اقتصادی باید به این باور برسند که یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به شفافیت اقتصادی، بازار سرمایه است که بورس کالای ایران نیز به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه توانسته در سال های اخیر خدمات زیادی به بازار کالای کشور ارائه دهد.
وی درباره عرضه برنج در سال جاری در کنار جو و ذرت گفت: بورس کالا این توانایی را دارد در کنار سایر محصولات که درحال حاضر مورد معامله قرار می گیرد مرکبات را در این بازار عرضه کند.
نماینده مرند و جلفا در مجلس به توسعه طرح قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی اشاره کرد و اظهارداشت: به طور یقین توسعه این طرح به نفع کشاورزان و باغداران خواهد بود. یکی از راهکارهای کمک به بخش کشاورزی، شفاف سازی و نظامند کردن بازار است که در این خصوص باید از ابزار بورس کالا کمک گرفته شود.
حسن نژاد با بیان اینکه قیمت تضمینی جایگزین خرید تضمینی شود شاهد رونق بورس خواهیم بود، تصریح کرد: قیمت تضمینی مزیت های بسیاری دارد که از آن جمله می توان به کاهش هزینه های دولت اشاره کرد و همچنین کشاورزان با عرضه محصولات خود در بورس در کمترین زمان به پول خود خواهند رسید.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از دیگر مزیت های توسعه طرح قیمت تضمینی را شفاف شدن قیمت ها و کمرنگ شدن فعالیت دلالان عنوان کرد.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها