نمودار طلا

در هفته اخیر سکه نقدی توانست با رشد نسبی قیمت اونس طلا ،حدود ۱۰ هزارتومان رشد کند و آبشده طلا با نوسانی ۲ الی ۴ هزارتومانی مواجه شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  طی هفته گذشته برخلاف حرکت قیمتی اونس طلا بازار داخل با تقاضای قوی روبرو شد و قیمت مجدد به سقف قیمتی هم نفوذ کرد. آبشده طلا نیز شاهد رشد شارپی و شکست سقف چندین ساله خود بود که قیمت با توجه به تحلیل ارائه شده بعد از لمس دامنه عرضه ای که تبدیل به تقاضا شده بود و توانست تا دامنه ۵۱۸۰۰۰ افزایش پیدا کند و فعلا در دامنه ۵۱۰۰۰۰ است و سکه نقدی هم توانست مجدد سقف قیمتی ۱۲۳۰۰۰۰ را لمس کند و مجدد با عرضه قوی تا دامنه ۱۲۱۰۰۰۰ کاهش پیدا کند و دیده می شود همچنان تمایلات صعودی وجود دارد.

تحلیل آبشده طلا

در نمودار روزانه آبشده طلا، نشان می دهد که پایداری قیمت در بالای تراز ۵۰۰۰۰۰ منجر به افزایش ۵۰ الی ۳۰ هزارتومانی می شود و از دست رفتن تراز ۵۰۰۰۰۰ قیمت می تواند تا دامنه ۴۹۰۰۰۰ و در این بازه قیمتی کاهش پیدا کند. مناطق عرضه فعلی در محدوده ۵۱۹۰۰۰ وو ۵۱۶۰۰۰ قرار دارد. و دامنه تقاضا بین ۵۰۰۰۰۰ و ۵۰۴۰۰۰ است. بنابراین رویت دامنه عرضه احتمال برگشت قیمت به سمت تقاضا و رویتت دامنه تقاضا احتمال برگشت قیمت به سمت عرضه و در صورت شکست عرضه و تقاضایی فعلی می تواند اهدافی ۵ الی ۱۰ هزارتومانی راا رقم زند.

تحلیل سکه نقدی

در نمودار روزانه سکه نقدی قیمت در دامنه عرضه ای که تبدیل به تقاضا شده قرار گرفته است و دیده می شود که باید منتظر شکست و عدم شکست آن باشیم .

سناریوهای احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سطوح ۱۲۲۴۰۰۰ الی ۱۲۳۰۰۰۰ و ۱۲۱۵۰۰۰ بسیار مهم شده است، چرا که با شکست این سطوح می تواند قیمت به نوسان بیشتری منجر شود.

سناریو افزایشی: شکست دوباره ۱۲۲۴۰۰۰ تمایلات صعودی بیشتری را در پیش دارد و پایداری در بالای این سطح اهدافی همچون ۱۲۳۰۰۰۰ - ۱۲۵۰۰۰۰ در مرحله اول دیده می شود.

سناریو کاهشی: شکست نزولی ۱۲۱۵۰۰۰ می تواند از رشد بیشتر قیمت در مرحله اول جلوگیری کند و اهداف این سناریو شامل ۱۲۱۰۰۰۰ - ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰ است.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها