مس

کاهش گسترده قیمت ها در بازار فلزات اساسی به دلیل نگرانی ها نسبت به بی ثباتی سیاسی و تقاضای جهانی، موجب شد تا سرمایه گذاران روی قیمت های بالاتر خرید نکنند و بهای مس برای سومین هفته متوالی با افت نرخ رو به رو شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بازار جهانی مس تصفیه شده در ماه ژانویه ۵۱۰۰۰ تن مازاد داشت، در حالی که این رقم در ژانویه پارسال، ۴۴۰۰۰ تن رسیده بود. یک مقام وزارت تجارت اندونزی گفت که شرکت فریپورت مجوز صادرات ۱.۱ میلیون تن کنسانتره مس را تا فوریه سال بعد گرفته است.

ریوتینتو در گزارش راهنمای تولید در کل سال خبر از کاهش تولید مس به ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تن داد، در حالی که این رقم ۶۵۰ هزار تن برآورد می شد.  دلیل کاهش تولید به خاطر مسائل مربوط به معادن اسکوندیدا و گراسبرگ است.

در مجموع تمام فلزات هفته اخیر با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

نوربرت راکر، رئیس تحقیقات کالا در Julius Baer می گوید: سرمایه گذران تاثیر اختلالات عرضه در معادن و رشد جهانی را دست بالا گرفته اند. او معتقد است، مس در فاصله زمانی سه ماهه می تواند به ۵۲۰۰ دلار در تن افت کند. همچنین ادوارد میر از شرکت INTL FCStone گفت: تکنیکال ها خیلی خوب به نظر نمی رسد و شیب افت برخی فلزات تند است.

قیمت های نقدی دیروز در بورس فلزات لندن به این شرح رقم خورد:

آلومینیوم: ۱۹۳۲ دلار در تن/ مس: ۵۶۰۱ دلار/ نیکل: ۹۳۹۵ دلار/ قلع: ۱۹۹۰۰/ روی: ۲۵۸۲/ سرب: ۲۱۴۲ دلار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها