• ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
  • کد خبر: 9968
نمودار

طی هفته اخیر بهای اونس در محدوده ۱۲۹۳ تا ۱۳۰۸ نوسان داشت و برای فروشندگان جذابیت بیشتری پیدا کرد، همچنین توانست در دامنه تبدیل خود که محدوده ۱۲۶۰ است قرار بگیرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حقیقت این ریزش ۳۰ دلاری نشان دهنده واکنش قوی عرضه شکل گرفته است که در تحلیل گذشته به این دامنه اشاره شده بود.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

با توجه به نمودار روزانه اونس طلا، باید دید قیمت به سطح تبدیلی که دامنه ۱۲۶۳ و ۱۲۴۰ قرار دارد چه واکنشی نشان می دهد، و شکست و عدم  شکست این دامنه اهداف مشخصی را به دنبال دارد.

سناریوهای احتمالی در نمودار روزانه

سناریو افزایشی: عدم شکست دامنه تبدیل  ۱۲۶۳ و ۱۲۴۰ منجر به افزایش قیمت به سمت اهداف ۱۲۷۰ - ۱۲۸۵ - ۱۲۹۳ در مرحله اول می گردد و شکست دامنه عرضه ای ۱۲۹۳ و ۱۳۰۸ منجر به افزایش بیشتر قیمت به سمت ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ وجود دارد. اما برگشت قیمت در بالای ۱۳۲۰ و تا ۱۳۳۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: شکست دامنه تبدیل  ۱۲۶۳ و ۱۲۴۰ منجر به کاهش قیمت به سمت ۱۲۲۰ - ۱۲۱۰ می گردد. و اما برگشت قیمت در محدوده تقاضایی ۱۲۰۰ الی ۱۲۲۰ وجود دارد.

سناریو های احتمالی در نمودار چهار ساعته

در تایم پایینتر دامنه عرضه بین ۱۲۹۵ الی ۱۲۸۷ و دامنه تقاضا بین ۱۲۶۱ الی ۱۲۴۰ قرار دارد که دیده می شود در هفته جاری قیمت در دامنه ۱۲۹۵ الی ۱۲۴۰ در نوسان باشد و شکست سطوح عرضه  و تقاضا می تواند نوسان بیشتری را ایجاد کند.

سناریو افزایشی: با عدم شکست ۱۲۶۰ احتمال رشد قیمت به سمت دامنه عرضه وجود دارد و اهداف میانی شامل ۱۲۷۲ - ۱۲۷۷ - ۱۲۸۱ - ۱۲۸۷ است

سناریو کاهشی: شکست دامنه قیمتی ۱۲۶۰ احتمال کاهش قیمت به سمت حمایت های ۱۲۵۳ - ۱۲۴۷ - ۱۲۴۰ وجود دارد.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت در دامنه عرضه فعلی که محدوده ۱۲۹۵ الی ۱۲۸۷ است قرار گیرد، عدم شکست صعودی ۱۲۹۵ احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۸۰  - ۱۲۷۰ و ۱۲۶۰ وجود دارد.

حالت دوم: چنانچه قیمت به محدوده های حمایتی ۱۲۵۳ الی ۱۲۴۰ قرار گیرد و در صورت عدم شکست نزولی ۱۲۴۰ احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۶۰ -۱۲۷۰ و دامنه عرضه وجود دارد.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها