منطقه آزاد انزلی

طی فروردین امسال ارزش کالاهای معامله شده در تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالا در منطقه آزاد انزلی ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیر جذب سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۱۷ درصدی ارزش کالای معامله شده در این بورس طی فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

جواد کشلی در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد ۷۳۳ درصدی وزن معاملات انجام شده در تالار کارگزاران بورس کالای این منطقه در فروردین‌ماه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: فروردین‌ماه جاری میزان معاملات انجام شده در تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی به حجم ۸ هزار و ۵۳ تن افزایش پیدا کرد و در مقایسه با ۹۶۶ تن معامله انجام شده در فروردین‌ماه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه در دادوستد کالا است.

او به ارزش ۲۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریالی معاملات انجام شده در تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی در فروردین‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: فروردین‌ماه سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال ارزش ریالی معاملات انجام شده در تالار مذکور بود و از رشد ۱۷ درصدی در سال جاری برخوردار است.

مدیر جذب سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تنوع کالای دادوستد شده در تالار بورس کالای این منطقه از ۷ به ۱۱ نوع در فروردین‌ماه سال جاری افزایش پیدا کرده است، گفت: معاملات اسید ترفتالیک، دی اتانول آمین، سود کاستیک، بنزن، اسید استیک، اوره، زایلین مخلوط، دی اتیلن گلایکول، استایرن منومر، منواتیلن گلایکول، کریستال ملامین در تالار بورس منطقه آزاد انزلی افزایش پیدا کرده است.

کشلی بر لزوم توسعه معاملات گواهی سپرده کالایی یا همان قبض انبار تاکید کرد و گفت: معاملات قبض انبار موجب کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش محصولات شده ضمن اینکه بهره‌مندی بازرگانان از مزایای شفافیت در معاملات کالایی در بورس کالا و اعمال مزایا و معافیت قانونی منطقه آزاد انزلی برای بازرگانان زمینه رونق فضای کسب و کار در معاملات صورت گرفته در تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی را فراهم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها