پتروشیمی

در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری به ۵۴ هزار و ۳۲۴ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه ها ۶۳ هزار و ۲۶۳ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۹۹۴ تن بود.

به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، در هفته ای که گذشت با توجه به افزایش قیمت دلار و نرخ های جهانی، شاهد جذابیت بیشتر معاملات بودیم.

به طوری که پلی پروپیلن های نساجی، پلی اتیلن های ترفتالات بطری، برخی از گریدهای پی وی سی و همچنین پلی اتیلن های سنگین اکستروژن با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

در گروه پی وی سی ها؛ پلی وینیل کلراید S۶۵ پتروشیمی بندرامام با ۴۰۰۴ تن عرضه ۸۶۹۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزارو ۵۵۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۶۸۰ تومان رقم خورد، این کالا به صورت سلف عرضه شد.

پلی وینیل کلراید S۵۷ پتروشیمی آبادان با ۵۰۰ تن عرضه ۷۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۱۳ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۷۴ تومان بود.

در گروه پلی پروپیلن های نساجی هم، پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۲R پتروشیمی مارون با ۱۶۷۲ تن عرضه ۲۸۸۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۶۱۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۶۰ تومان بود.

در گروه پلی اتیلن های سنگین اکستروژن، پلی اتیلن سنگین لوله CRP۱۰۰N پتروشیمی شازند با ۱۰۰۰ تن عرضه ۲۳۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه اینکالا ۵ هزارو ۷۱۶ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۵ هزار و ۸۷۱ تومان رقم خورد.

پلی اتیلن سنگین اکستروژن ۶۳۶۶M پتروشیمی ایلام با ۳۳۰ تن عرضه ۳۳۶۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۵ هزار و ۳۶۲ تومان و نرخ خرید آن هم ۵ هزار و ۸۹۸ تومان بود.

در گروه پلی اتیلن های ترفتالات بطری، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG۷۳۲ پتروشیمی تندگویان با ۱۷۶ عرضه ۵۷۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۵۶۶ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۶۴۸ تومان رقم خورد، این کالا به صورت سلف عرضه شده بود.