کیتکو

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده نیز روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون با افزایش نسبی روبرو شده، تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در تازه ترین نظرسنجی پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته آینده نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت حدود ۲ درصد افزایش داشته است. ۱۶ تحلیلگر ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۲ نفر معادل ۷۵ درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

همچنین ۳نفر معادل ۱۹ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت بدون تغییر خواهد بود و تنها یک نفر تاکید کرد که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۱۰۰۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۵۴۲ نفر معادل ۵۴ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش می یابد. ۳۷۸ نفر معادل ۳۸ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و ۸۷ نفر معادل ۹ درصد نیز تاکید کرده اند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نمی شود.

از اواسط می تاکنون کارشناسان اقتصادی در ۲۱ نظرسنجی روند قیمت طلا را درست پیش بینی کردند و ۱۱ بار نیز این پیش بینی نادرست بوده است که نشانگر موفقیت ۶۶ درصدی پیش بینی ها بوده است. این درصد موفقیت برای سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی آنلاین ۵۶ درصد بوده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش تقاضای فصلی طلا تا پایان ژانویه ادامه خواهد یافت و این مساله تاثیر زیادی بر رشد بیشتر قیمت این فلز زرد خواهد داشت.

به نظر می رسد نگرانی ها نسبت به کاهش ارزش یوان چین و سیاست های پکن برای کنترل خروج سرمایه، تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا در این کشور خواهد داشت.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که کاهش ارزش دلار آمریکا می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده شود. با نزدیک شدن به زمان تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز روند نوسانات ارزش دلار بیشتر خواهد شد و این مساله می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

منبع: کیتکونیوز