پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی امروز با توجه به تعطیلی روز سه شنبه میزبان عرضه محصولات پلیمری و شیمیایی بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه محصولات پلیمری ۳۸ هزار و۲۵۶ تن و همچنین عرضه محصولات شیمیایی هم ۲۹ هزار و ۳۸۲ تن بود.

همچنین تقاضای محصولات پلیمری ۵۴ هزار و ۸۶۳ تن و تقاضای محصولات شیمیایی نیز بالغ بر ۳۵ هزار و ۹۲۹ تن رقم خورد، به این ترتیب حجم معاملات پلیمری ۲۱ هزار و ۱۵۲ تن و حجم معاملات محصولات شیمیایی هم ۱۹ هزار و ۱۳۲ تن به ثبت رسید.

در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن های نساجی و پلی اتیلن های ترفتالات بطری همچنان مورد توجه خریداران قرار داشتند و در صدر محصولات پرتقاضا بودند.

به طوری که پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۲R پتروشیمی شازند با حجم عرضه ۵۰۰ تن ۵۷۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۹۱ تومان و نرخ خرید آن هم ۳هزار و ۹۵۰ تومان رقم خورد. پلی پروپیلن شیمیایی EPD۶۰R این مجتمع هم با عرضه ۲۰۰ تنی ۵۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۴ هزار و ۱۱۶ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۱۸۰ تومان رقم خورد.

همچنین پلی پروپیلن نساجی Z۳۰S شازند با عرضه ۲۶۰ تنی ۴۸۰ تن تقاضا داشت و با میانگین قیمت ۳ هزار و ۸۸۸ تومان معامله شد. پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۰J و پلی پروپیلن نساجی HP۵۱۰L پلی پروپیلن جم هم با قیمت ۳ هزار و ۹۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در گروه پلی اتیلن های ترفتالات بطری هم گرید۷۸۱ با ۱۵۶۲ تن عرضه ۲۷۳۹ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۵۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۳۴ تومان رقم خورد. گرید ۸۲۵ هم با حجم عرضه ۲۸۶۰ تن به میزان ۳۲۰۱ تن تقاضا داشت، قیمت خرید این کالا ۳ هزار و ۹۳۷ تومان بود.

در گروه پلی اتیلن ها هم سبک های فیلم با نرخ پایه معامله شدند، پلی اتیلن سنگین فیلم EX۵ و پلی اتیلن سنگین بادی BL۳ پتروشیمی جم هم وارد سیستم مچینگ شد.

جذاب های بازار شیمیایی

در گروه محصولات شیمیایی، منومر وینیل استات، دی اتیلن گلایکول، کریستال ملامین، اسیداستیک، بنزن و دی اتیل هگزانول با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شدند.

به این ترتیب منومروینیل استات پتروشیمی شازند با حجم عرضه ۵۵۰ تن به میزان ۵۹۸۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۵۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزارو ۸۶۱ تومان رقم خورد.

همچنین دی اتیل گلایکول پتروشیمی شازند هم با ۱۱۰ تن عرضه ۱۹۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و۹۷۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۷۰ تومان رقم خورد.

کریستال ملامین پتروشیمی خراسان و ارومیه نیز در این روز با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد، عرضه کریستال ملامین پتروشیمی خراسن ۳۰۰ تن و تقاضای آن هم ۴۲۴۵ تن رقم خورد. قیمت پایه اینکالا ۴هزار و ۴۱۵ تومان بود. این کالا با نرخ ۴ هزار و ۸۵۶ تومان خریداری شد. حجم عرضه کریستال ملامین پتروشیمی ارومیه هم ۷۰ تن و تقاضای آن ۷۹۵ تن بود، این کالا هم با قیمت ۴ هزار و ۸۵۶ تومان معامله شد.

اسیداستیک پتروشیمی فن آوران هم با حجم ۵۰۶ تن، با تقاضای ۴۶۲۳ تن روبه رو شد، قیمت پایه این کالا یک هزار و ۳۹۴ تومان ونرخ خرید آن هم یک هزار و ۵۳۴ تومان رقم خورد.