طلا

قیمت جهانی طلا که روز دوشنبه با افزایش یک درصدی روبرو شده بود در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با کاهش نسبی همراه شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقویت شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار آسیا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام آسیا امروز به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است. قیمت هر اونس طلا نیز با ۰.۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۸۰ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تحت تاثیر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی با رشد یک درصدی روبرو شد که این میزان افزایش از ۲۵ سپتامبر تاکنون بی سابقه بوده است.

شاخص سهام ام اس سی آی آسیا در آغاز مبادلات امروز با رشد ۰.۳ درصدی همراه شده است. ارزش دلار آمریکا که روز گذشته به بالاترین سطح خود در ۸ ماه اخیر در برابر ارزهای معتبر بین المللی رسیده بود، امروز با کاهش نسبی روبرو شده است.

نگرانی های مربوط به عدم تصویب طرح مالیاتی ترامپ در کنگره آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

بازداشت گسترده شاهزادگان و مقام های با نفوذ سعودی تاثیر زیادی بر تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه داشته و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی نفت شده است.

رسانه‌های سعودی شنبه‌شب گزارش دادند که کمیته مبارزه با فساد که چند ساعت پیش به‌دستور سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه این کشور تأسیس شد، دستور بازداشت ۱۱ شاهزاده را صادر کرد.

کمیته مبارزه با فساد عربستان همچنین حکم بازداشت ۴ وزیر کنونی و ده‌ها وزیر سابق (گفته می‌شود شمارشان ۳ نفر است) و برخی مسئولان سابق دولتی را صادر کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفر آسیایی خود امروز سه شنبه وارد کره جنوبی شده است.

فدرال ررزو آمریکا تایید کرده است که ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک قصد دارد اواسط ۲۰۱۸ میلادی از این سمت کناره گیری کند.

این در شرایطی است که ترامپ به تازگی جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا انتخاب کرده است.

نمایندگان کنگره آمریکا نیز بررسی طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ را آغاز کرده اند. پیش بینی می شود نوسانات ارزش دلار انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

منبع: پایگاه اینترنتی رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها