طلا

استراتژیست ارشد واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ در سخنانی تاکید کرد: دلار به عنوان رقیب جدی طلا در بازارهای جهانی روند نزولی خود را مجددا از سر خواهد گرفت و این مساله موجب افزایش قیمت کالاها به خصوص طلا در سال آینده خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مایک مک گلون در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد دلار برای آغاز مجدد روند نزولی آماده می شود و این مساله می تواند خبر خوبی برای طلا باشد. پیش بینی ما این است که روند قیمت طلا و ارزش دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی تا حد زیادی مشابه سال ۲۰۱۷ باشد.

در حالی که به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در نشست دسامبر نرخ بهره را برای یک بار دیگر افزایش دهد، سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام سیاست های جدید پولی و نرخ بهره آمریکا هستند.

پیش بینی می شود جرومی پاول رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا نیز سیاست های فعلی در زمینه نرخ بهره را در سال آینده نیز ادامه دهد.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به ۹۱.۵ درصد رسیده است.

مک گلون در ادامه افزود: ارزش دلار و قیمت جهانی طلا معمولا رابطه معکوسی دارند و انتظار می رود کاهش ارزش دلار در ماه های آینده موجب افزایش قیمت جهانی طلا شود. کاهش ارزش دلار می تواند طی ماه های آینده یک تغییر دهنده مهم بازی در عرصه بازارهای بین المللی باشد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: عامل مهم دیگری که می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد، وضعیت شاخص سهام خواهد بود. در صورت نوسانات شدید ارزش سهام طی ماه های آینده پیش بینی می شود قیمت و تقاضای جهانی طلا با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره، خاورمیانه و نگرانی ها نسبت به اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها