نفت

قیمت شاخص بین المللی نفت برنت در پایان معاملات سال ۲۰۱۷ تحت تاثیر کاهش تولید اوپک و روسیه و همچنین تقاضای قوی از جانب چین، رشدی ۱۷ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تقاضای قوی و کاهش میزان ذخایر نفتی موجب شد تا قیمت نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۷ رشدی ۱۲ درصدی را تجربه کند و نیز در روز پایانی معاملات امسال، برای اولین بار از اواسط سال ۲۰۱۵ تاکنون در پایان معاملات روزانه به بالای ۶۰ دلار برسد.

قیمت شاخص بین المللی برنت نیز در پایان معاملات امسال تحت تاثیر کاهش تولید های اوپک و روسیه و همچنین تقاضای قوی از جانب چین، رشدی ۱۷ درصدی را به ثبت رساند. همچنین اختلاف قیمت میان نفت خام آمریکا و نفت برنت در طی امسال افزایش یافت.

اوایل امسال، به دلیل نگرانی ها از افزایش تولید نفت در نیجریه، لیبی و برخی کشورهای دیگر و تضعیف توافق کاهش تولید، قیمت نفت شاهد کاهش بود، اما قیمت نفت از اواسط سال به این طرف به دلیل تقویت تقاضا و تبعیت بالای تولید کنندگان از توافق کاهش تولی، حدود ۵۰ درصد رشد داشت.

اندرو لیپو، رئیس موسسه نفتی لیپو اویل در هیوستون گفت: این روند احتمالا در سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت و میزان ذخایر جهانی نفت روند کاهشی خود را تداوم خواهد بخشید.

وی پیش بینی کرد که قیمت نفت خام آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸ به حدود ۶۳ دلار برسد و نفت برت نیز در حدود ۶۷ دلار در هر بشکه باقی بماند. همچنین به عقیده این تحلیلگر نفتی، میزان صادرات نفت آمریکا به ارقامی بی سابقه خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز به بالاترین رقم از ژوئن ۲۰۱۵ تاکنون یعنی ۶۰ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیزدر پایان معاملات دیروز با ۴۵ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته برای اولین بار از می ۲۰۱۵ از مرز ۶۷ دلار عبور کرد.

رشد قیمت نفت خام آمریکا ناشی از آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که نشان می داد میزان تولید نفت در این کشور در هفته گذشته از ۹.۷۹ میلیون بشکه در روز به ۹.۷۵ میلیون بشکه کاهش یافته است.

 منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها