اوپک

اوپک پیش بینی کرد، تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط به ۹۸.۸۳ میلیون بشکه در روز می رسد که در صورت تحقق، ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که در گزارش ماه ژوئیه (تیر- مرداد) خود، تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۸ را به طور متوسط ۹۸.۸۵ میلیون بشکه در روز برآورد کرده بود، در گزارش ماه اوت (مرداد-شهریور) خود که عصر دیروز منتشر شد، به دلیل تقاضای کمتر از انتظار نفت در آمریکای لاتین و خاورمیانه، آن را ۹۸.۸۳ میلیون بشکه در روز تخمین زد که ۲۰ هزار بشکه در روز از برآورد ماه گذشته کمتر است.

اوپک همچنین در گزارش این ماه خود، تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ را به طور متوسط ۱۰۰.۲۶ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرد که ۲۰ هزار بشکه در روز از پیش بینی ماه گذشته آن کمتر است.

بنا به پیش بینی ماه اوت اوپک، رشد اقتصادی جهان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب ۳.۸ و ۳.۶ درصد خواهد بود که نسبت به پیش بینی ماه گذشته این سازمان تغییری ندارد.

گزارش «بازار نفت» ماه اوت اوپک همچنین، تقاضای نفت این سازمان در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را به طور متوسط به ترتیب ۳۲.۸۶ و ۳۲.۰۵ میلیون بشکه در روز تخمین زد که به ترتیب ۵۶۰ و ۸۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به سال پیش از خود کاهش دارند.

بنا به این گزارش، عرضه نفت غیراوپک نیز در سال میلادی جاری و آینده به طور متوسط به ترتیب با ۲.۰۸ و ۲.۱۳ میلیون بشکه در روز نسبت به سال پیش از خود به ترتیب به ۵۹.۶۲ و ۶۱.۷۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اوپک همچنین براساس اعلام منابع ثانوی، تولید نفت این سازمان در ماه ژوئیه را به طور متوسط ۳۲.۳۲ میلیون بشکه در روز اعلام کرد که نسبت به ماه پیش از آن ۴۰ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش دارد.

تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به طور متوسط به سه میلیون و ۷۳۷ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن ۵۶ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز کاهش دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها