گشایش نماد

طبق اطلاعیه جدید صادره از سوی مدیریت بازار فیزیکی بورس کالای ایران، از امروز ۱۳۹۷.۰۸.۰۱ معاملات گواهی سپرده کالایی زعفران پوشال معمولی زرین با نماد (زعف۹۸۰۸پ۰۶) در تالار کشاورزی آغاز شد.

به گزارش «کالاخبر»؛  براساس این اطلاعیه نماد معاملاتی گواهی سپرده پوشال معمولی درجه یک زعفران در حالی امروز گشایش یافت که ارزیابی زعفران در آزمایشگاه متعلق به انبار پذیرفته شده شرکت زرین زعفران مشرق زمین استان خراسان رضوی صورت می پذیرد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است:" محصول تحویلی به انبار می بایست تولید سال ۱۳۹۷ باشد و انبار محصول تولیدی سال های گذشته را پذیرش نخواهد کرد. هزینه خدمات انبار برای ارزیابی کالا و نمونه گیری نیز به ازای هر محموله به وزن حداکثر ۴ کیلوگرم، مبلغ یک میلیون و ۳۲۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است و در صورت تحویل محموله های با وزن بیشتر از ۴ کیلوگرم توسط مشتری به انبار، هزینه ارزیابی به تناسب برای هر محموله محاسبه و توسط انباردار دریافت می شود."

همچنین در صورتی که کالای تحویلی به انبار بر اساس وضعیت ظاهری و میزان نرمه و شکسته به تایید اولیه انبار/انباردار ، برسد برای بررسی سایر ویژگی های کیفی مورد نظر، به آزمایشگاه ارسال می شود. انبار/انباردار مجاز است به منظور ارزیابی محصول حداکثر تا گرم ۳ از کالا، به ازای هر محموله، را برای آزمون استخراج و تشخیص رنگ های افزودنی، تعیین میزان کروسین، پیکروکروسین، سافرانال، رطوبت و مواد فرار، مواد خارجی مربوط به گیاه و محیط و همچنین خامه همراه با کلاله مورد استفاده قرار دهد و قبض انبار بر اساس وزن خالص (وزن تحویلی منهای مقدار مجاز استفاده شده در فرایند ارزیابی) صادر می شود.

پس از توزین محموله تحویلی به انبار، لازم است محصول ارزیابی کیفی شود. مدت زمان لازم جهت ارزیابی محصول، حداکثر دو روز کاری پس از زمان دریافت محصول می باشد که در این مدت کالا در قرنطینه انبار باقی می ماند و امکان عودت آن به مالک کالا در زمان قرنطینه وجود ندارد؛ در صورت عدم انطباق با استاندارد مشخص شده، محصول به مالک آن بازگردانده می شود و در غیر این صورت قبض انبار صادر می شود.

هزینه انبارداری به میزان ۵ ریال به ازای هر گرم در روز، از ابتدای روز صدور گواهی سپرده کالایی به نام مالک محصول، تا پایان روز معامله هر بخش از محصول فروش رفته، بر عهده وی است که این هزینه توسط بورس از وجه معامله کسر شده و به حساب انبار/انباردار واریز می شود؛ مالیات ارزش افزوده هزینه انبارداری نیز به میزان ۹  درصد هزینه انبارداری کسر و به انباردار جهت تسویه با سازمان امور مالیاتی پرداخت می گردد.

گفتنی است جهت تحویل گرفتن کالا از انبار لازم است حداقل به میزان ۵۰۰ گرم گواهی سپرده کالایی توسط مالک ارایه گردد.

همچنین جهت تحویل گرفتن کالا، لازم است مالک یا نماینده قانونی وی همراه با مدارک احراز هویت و معرفی نامه کارگزار، به محل انبار مراجعه نماید. ساعات مراجعه از روز شنبه تا چهارشنبه در روزهای غیر تعطیل، از ساعت ۹ الی ۱۴ و حداکثر زمان نگهداری کالا، تا سررسید نماد انبار می باشد. شایان ذکر است، استاندارد زعفران که از انبار پذیرش شده بورس تحویل خریداران خواهد شد، در سایت بورس کالای ایران در قسمت کالاها، آنالیز کالاها موجود است.

در پایان گفتنی است، صدور قبض انبار و ترخیص گواهی سپرده کالایی به نام شخص مالک کالا یا نماینده قانونی وی، صرفا پس از احراز هویت وی امکان پذیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها