دلار

در معاملات امروز بازارهای ارزی، شاخص دلار ۰.۱۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر»، به نقل از رویترز،  قیمت دلار امروز (سه شنبه) با افزایش انتظارات نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به دلیل کند شدن نرخ رشد اقتصاد جهانی، در برابر همتایان عمده خود تضعیف شد.

نگرانی‌ها از وضعیت اقتصاد آمریکا و کاهش رشد صادرات چین باعث شد شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را می‌سنجد با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۹۵.۴۸ واحد برسد.

سیم مو سیونگ، استراتژیست ارزی در بانک سنگاپور گفت: هر چند اکنون کسی تمایلی به خرید دلار ندارد اما جایگزین بهتری برای دلار نیز در حال حاضر وجود ندارد. با این حال احتمالا در ماه‌های آینده، شاهد کاهش بیش از پیش دلار خواهیم بود.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته گفته بود بانک مرکزی از صبر کافی برای اعمال سیاست‌های پولی خود برخوردار است.در معاملات امروز، هر یورو با ۰.۱ درصد افزایش به ازای ۱.۱۴۸۵ دلار مبادله شد. پوند نیز با ۰.۳ درصد افزایش خود را به ۱.۲۹۰۱ دلار رساند.  

اکنون نگاه معامله‌گران به رای گیری روز پنج شنبه مجلس انگلیس در خصوص لایحه پیشنهادی دولت برای خروج از اتحادیه اروپا دوخته شده است. دست‌کم به ۳۱۸ رای موافق برای تصویب این لایحه نیاز است و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی مشخص با اتحادیه اروپا افزایش خواهد یافت.

فیلیپ وی، استراتژیست ارزی موسسه " دی بی اس" گفت: این احتمال وجود دارد که برگزیت تا ماه ژوئیه به تعویق بیفتد تا امکان برگزاری همه پرسی مجدد در خصوص بریگزیت وجود داشته باشد.

در برابر سایر ارزها ارزش دلار در برابر همتایان نیوزلندی و استرالیایی خود بیش از ۰.۲ درصد کاهش یافت تا هر دلار استرالیا به ازای ۰.۷۲۱۳ دلار و هر دلار نیوزلند به ازای ۰.۶۸۳۳ دلار مبادله شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها