عبدالهی

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه بازار سرمایه از جمله بورس کالا به عنوان یکی از بسترها و ابزارهای موردنیاز بخش تولید محسوب می شود، گفت: این بورس در حوزه تامین مواد اولیه تولید می تواند نقش ویژه ای را بر عهده داشته باشد.

به گزارش «کالاخبر»، بهمن عبدالهی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شرایط خاص اقتصاد، همه بخش ها تحت تاثیر قرار گرفتند، افزود: آمارها نشان می دهد استفاده درست از ظرفیت های بورس کالا، زمینه رونق تولید کشور را فراهم کرده است که در این زمینه انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی با توجه ویژه به کارکردهای بورس، به خوبی از ظرفیت های بورس کالا استفاده کنند.

وی اظهار داشت: به دلیل وجود مشکلاتی در تامین مالی بخش تعاون از طریق نظام بانکی، تلاش می شود تا از ظرفیت بازار سرمایه و به خصوص بورس کالا در این زمینه استفاده شود که امیدواریم این اتفاق در سال رونق تولید با سرعت بیشتری محقق شود.

تولید داخلی، محوری ترین موضوع اقتصاد کشور

عبدالهی به شعار رونق تولید اشاره و بیان کرد: شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است ادامه دهنده شعار سال های گذشته و نیز در راستای مسائل اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه این شعار، نقطه عطفی برای شعار سال های گذشته است، افزود: با توجه به اینکه تولید داخل جزو محوری ترین موضوعات اقتصاد کشور محسوب می شود بنابراین باید بیش از سال های گذشته به شعار امسال توجه شود.

عبدالهی با اعتقاد بر اینکه توجه به تولید کشور می تواند کمکی در راستای حل مشکلات اشتغال کشور باشد، اظهار داشت: اگر دولت در شرایط کنونی که کشور تحت تحریم های ظالمانه کشورهای غربی قرار دارد توجه جدی را به توسعه و افزایش تولید داشته باشد به طور حتم شاهد گشایش های زیادی در بخش های مختلف اقتصادی کشور خواهیم بود.

نقدینگی، مشکل کنونی اقتصاد کشور

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، نقدینگی یکی از معضلات کنونی اقتصاد کشور است که تامین آن می تواند به عنوان یکی از دستاوردهای تحقق شعار سال باشد.

عبدالهی با بیان اینکه دولت بر ورود نقدینگی به بخش تولید تاکید دارد، گفت: در سال های گذشته قرار بر این بود تا دولت از محل یارانه حامل های انرژی بخش عمده ای را به تولید کشور اختصاص دهد اما به دلیل شرایط حاکم در کشور این اتفاق رخ نداد.

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، دولت باید امسال به موضوع نقدینگی توجه کند و سهم بخش تولید را از محل درآمد حامل های انرژی بپردازد.

وی به نقش نظام بانکی در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی اشاره و بیان کرد: با تامین مالی از طریق نظام بانکی می توان بخش عمده ای از نقدینگی را به بخش تولید سوق داد و باعث افزایش تولید داخل شد.

نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید کشور

عبدالهی با تاکید بر نقش محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید کشور گفت: با تسهیلات به کار گرفته و نیز کمک به واحدهای تولیدی می توان امیدوار به تحقق شعار سال جاری بود.

عبدالهی بهبود فضای کسب و کار را از عوامل موثر در تحقق شعار سال دانست و افزود: در این زمینه وزارت اقتصاد و دارایی بیشترین نقش را بر عهده دارد تا اقدامات لازم در زمینه تسهیل فضای کسب و کار و نیز رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان جهت تامین مواد اولیه را بردارد.

رئیس اتاق تعاون ایران معتقد است، در این صورت می توان امسال یک افزایش جدی را در حوزه تولیدات داخلی تجربه کنیم که باعث حل عمده مسایل بزرگ در کشور مانند بیکاری می شود.

کشف واقعی قیمت ها در گرو رونق تولید

وی با بیان اینکه رونق تولید می تواند کمکی در راستای کشف واقعی قیمت ها به دور از قیمت گذاری باشد، گفت: تثبیت قیمت کالاها، کاهش وابستگی به واردات کالا و نیز کشف قیمت های واقعی محصولات داخلی از جمله آثار افزایش تولید داخلی محسوب می شود که برخی از سواستفاده گری ها در این زمینه باعث شد تا در سال ۹۷ شاهد صدمات غیر قابل جبرانی در بخش تولید کشور باشیم.

وی اظهار داشت: در قیمت گذاری تولیدات کشور باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده در نظر گرفته شود که امیدواریم در ماه های آتی شاهد این موضوع باشیم.

وی بورس را به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز در بخش تولید دانست و گفت: اصل افزایش تولید از جمله مسائلی به شمار می رود که برای کشور بسیار حیاتی است زیرا هر افزایش تولیدی می تواند باعث رونق دیگر ابزارها در اقتصاد کشور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها