• ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 24180
زغالسنگ

در حالی که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ یک فاکتور روشن و مشخصی برای افزایش قیمت زغال سنگ وجود داشت، سال گذشته این طور نبود و بازار این ماده اولیه بدون دلیل روشنی صعودی شد. حال در ماه های گذشته از سال ۲۰۱۹ نیز این روند ادامه داشته و ظاهرا بازار جهانی زغال سنگ به سطح جدیدی از پیچیدگی رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، سال ۲۰۱۶ چین تصمیم گرفت با مازاد ظرفیت بازار زغال سنگ خود برخورد کند در نتیجه قیمت به بالای ۳۰۰ دلار هر تن فوب استرالیا هم رسید. سال بعد نیز طوفان شدید کویینزلند استرالیا موجب شد بازار خود را مجددا بالا بکشد و به اوج قیمت سال ۲۰۱۶ نزدیک شود. گرچه سال ۲۰۱۸ چنین رشد قیمت های شدیدی را شاهد نبوده ولی روند صعودی به طور متوسط ادامه داشته که شاید به دلیل تقاضای باثبات و برخی محودیت های عرضه بود.

سال گذشته میانگین قیمت زغال سنگ ۲۰۶.۶۲ دلار هر تن فوب استرالیا بود که ۱۰.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشت. در حالی که متوسط قیمت سال ۲۰۱۶ حدود ۱۴۲.۴۴ دلار بود.

میانگین قیمت سه ماه پایانی ۲۰۱۸ نیز بالاتر و ۲۲۰.۷۹ دلار هر تن فوب بوده است. ولی در سه ماهه نخست سال جاری قیمت به دلیل ابهامات در سیاست های وارداتی چین افت داشت  و میانگین قیمت ۲۰۶.۳۳ دلار هر تن فوب بود که ۱۰ درصد افت سالانه داشت. میانگین قیمت سی اف آر چین نیز ۲۰۵.۲۸ دلار هر تن بود که ۶ درصد افت سالانه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها