نفت

محدود شدن عرضه در بازار جهانی نفت در تابستان امسال و افزایش ریسک‌های عرضه باعث شد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را افزایش قابل توجهی دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت ماه مه" اعلام کرد: میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ به ۶۹.۶۴ دلار در هر بشکه و در سال ۲۰۲۰ به ۶۷ دلار در هر بشکه می‌رسد که ۶.۸۶ دلار و ۵ دلار بالاتر از پیش بینی آوریل این آژانس است.

همچنین پیش بینی کرد میانگین قیمت وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۱۹ به ۶۲.۷۹ دلار در هر بشکه و در سال ۲۰۲۰ به ۶۳ دلار می‌رسد که ۶.۶۶ دلار و ۵ دلار بالاتر از پیش بینی ماه قبل بود.

این آژانس در گزارش اخیر خود اعلام کرد قیمت‌ها برای چهار ماه متوالی در سال جاری افزایش داشته که منعکس کننده افت ذخایر جهانی نفت است و دورنمای ریسک‌های متوجه تأمین نفت را تشدید می‌کند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پایان معافیت‌ها از تحریم‌ها برای صادرات نفت ایران، ناآرامی در ونزوئلا و جنگ در لیبی همگی در پیش بینی این آژانس برای قیمت‌های بالاتر نفت نقش داشته‌اند.

انتظار می‌رود قیمت‌های بالاتر نفت، تولید آمریکا را افزایش دهد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می‌کند تولید نفت آمریکا به ۱۲.۴۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ و ۱۳.۳۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ می‌رسد که به ترتیب ۱۵۰ هزار بشکه در روز و ۳۵۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش بینی ماه پیش است.

این آژانس انتظار دارد میانگین تولید نفت اوپک امسال به ۳۰.۲۹ میلیون بشکه در روز و سال آینده به ۲۹.۸۵ میلیون بشکه در روز برسد که ۲۴۰ هزار بشکه در روز و ۴۲۰ هزار بشکه در روز کمتر از برآورد قبلی است.

بر اساس گزارش پلاتس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا ارزیابی کرد تولید نفت ونزوئلا در آوریل به ۸۳۰ هزار بشکه در روز رسیده که ۱۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح تولید مارس بوده و در مقایسه با تولید آوریل سال ۲۰۱۸ به میزان ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد.

تولید نفت ایران در آوریل ۲.۳ میلیون بشکه در روز بود که ۳۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با مارس کاهش داشت در حالی که تولید عربستان در همین مدت با ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش، ۹.۹۵ میلیون بشکه در روز بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها