فولاد

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: طی ۵ ماهه نخست سال۲۰۱۹میلادی، تولید فولاد خام ایران و جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب۵.۵ درصد و ۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که ایران در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۱۹میلادی، ۱۰میلیون و ۶۲۳ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۷۰هزار تن بود.

همچنین ایران طی ماه مه ۲۰۱۹ میلادی، ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته میلادی،۲میلیون و ۱۵۳هزار تن بود که حاکی از رشد ۳.۸ درصدی تولید فولاد خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

طی ۵ ماهه ۲۰۱۹ میلادی،۶۴ کشور تولید کننده فولاد در مجموع ۷۶۴ میلیون و ۷۲ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل(۷۲۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تن)، ۵ درصد رشد نشان می دهد. تولید جهانی فولاد خام در مه۲۰۱۹ نیز با ۵.۴ درصد افزایش به ۱۶۲میلیون و ۷۴۴ هزار تن رسید.

تولید فولاد خام چین طی ۵ ماهه اخیر ۱۰.۲درصد افزایش یافت و این کشور با تولید ۴۰۴ میلیون و ۸۷۹ هزار تن به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد خام جهان شناخته شد. هند با تولید ۴۵میلیون و۳۱۴ هزار تن فولاد خام، ژاپن با ۴۲ میلیون و ۲۹۴ هزار تن، امریکا با ۳۷ میلیون و ۱۶۹ هزار تن،کره جنوبی با ۳۰ میلیون و ۴۸۶ هزار تن و روسیه با ۲۹ میلیون و ۷۶۰ هزار تن بعد از چین، بیشترین میزان تولید فولاد خام در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها