• ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
  • کد خبر: 25822
سیمان

روند رو به رشد قیمت سیمان در بازارهای جهانی ادامه به طوریکه در قراردادهای آتی برای عرضه سیمان در ماه دسامبر امسال هم قیمت این محصول صنعتی با افزایش همراه بوده است که این امر چشم انداز روشنی را در قبال ادامه رشد نسبی قیمت سیمان در ماه های آینده به فعالان بازار ارائه می دهد.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ رشد قیمت سیمان و پیش‌بینی وضعیت آینده بازار در گزارش های مختلفی منتشر شده است. اتحادیه سیمان کشور هند، رشد قیمت و پیش‌بینی تداوم روند افزایشی قیمت زغال‌سنگ، افزایش هزینه‌های صادراتی زغال‌سنگ و دیگر مواد اولیه صنعت سیمان را پیش بینی کرده و در امریکا هم رشد قیمت سیمان با سرعت بالایی رقم خورده است.

«سی.اِن.اِن» در این مورد معتقد است: «این روزها فعالان بازار هر بار که برای خرید سیمان اقدام می‌ کنند، قیمت نسبت به دوره قبل افزایش قابل‌ملاحظه‌ای دارد.»

پیش‌بینی صعود ادامه‌دار نرخ‌ها

آمارها نشان می‌دهد قیمت هر تن سیمان در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲۴ دلار بود، ولی در ماه‌های اخیر قیمت هر تن از این محصول از مرز ۱۴۵ دلار گذشته است و انتظار می‌رود تا انتهای امسال شاهد رشد بالغ‌بر ۲۰ درصدی قیمت در این بازار باشیم. در هند، سرعت افزایش قیمت سیمان بیش از امریکا بوده و خبرها از رشد بیش از ۶۰ درصدی قیمت طی یک سال اخیر حکایت دارد. مسئله دیگر این است که حتی در قراردادهای آتی برای عرضه سیمان در ماه دسامبر امسال هم قیمت این محصول صنعتی با افزایش همراه بوده است که این امر چشم انداز روشنی را در قبال ادامه رشد نسبی قیمت سیمان در ماه های آینده به فعالان بازار ارائه می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها