بلوم بیلت فولاد

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش امروز سه شنبه ۱۲ شهریور ماه به منظور تامین مالی طرح های توسعه ای، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد شمش فولادی (بیلت) به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال در بورس کالای ایران با سررسید دوساله کرد که با استقبال خریداران کل این اوراق به قیمت پایه فروش رفت.

به گزارش «کالاخبر»،  در جریان عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد شمش فولادی(بیلت) شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در نماد « عکاوه ۲» تعداد ۹۰۲ هزار و ۷۱۷ قرارداد و با قیمت پایه ۳.۳۲۳.۳۰۰ در هر قرارداد صد کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات عرضه شد که با استقبال خریداران کل آن مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است معاملات ثانویه آن از تاریخ ۱۳ شهریور ۹۸ لغایت ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ به مدت دو سال ادامه خواهد داشت و حداقل اوراق برای تسویه فیزیکی ۵۰ هزار قرارداد، معادل ۵۰۰۰ تن شمش فولادی در نظر گرفته شده و دوره تحویل حداکثر یک ماه پس از سررسید اوراق است.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه ۲ درصد؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. در صورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت «۱۳۷ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران دوساله بازدهی حداقل ۳۷ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۳۸ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی دو ساله اوراق سلف در سررسید حداکثر ۳۸ درصد خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها