فلاح

عصر روز چهارشنبه جلسه ای با موضوع بررسی فرآیند برگزاری کارگاه های آموزشی و طرح های پیشنهادی برای بهبود آموزش ها در حوزه معاملات کالا و اوراق مبتنی بر کالا با حضور نمایندگان شرکت های کارگزاری در محل بورس کالای ایران برگزار شد.

به گزارش «کالاخبر»، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در این جلسه با تاکید بر لزوم توسعه برنامه های آموزشی در حوزه معاملات کالایی اظهار داشت: در دنیا معاملات کالایی از بازار فیزیکی به سمت بازارهای مالی و اوراق مبتنی بر کالا حرکت کرده و لزوم توسعه برنامه ها و ظرفیت های آموزشی متناسب با نیاز بازیگران این بازار متناسب با توسعه بورس کالای ایران نیز احساس می شود.

جواد فلاح افزود: بورس کالای ایران در زمینه های آموزشی اقدامات متعددی انجام داده که توان آموزشی بورس کالا در کنار کارگزاری ها ظرفیت خوبی را برای اثربخشی بیشتر ایجاد می کند و امیدواریم کارگزاری ها پیشنهادات خود را در حوزه مباحث آموزشی موردنیاز ارایه کنند.

وی پیشنهادات بورس کالا در خصوص بهبود آموزش ها را چنین مطرح کرد: جهت افزایش کیفی و کمی آموزش ها می توان به دو مورد کلی اشاره کرد؛ اول، ارتقای کیفیت آموزش ها توسط بورس کالای ایران و دوم، استفاده از ظرفیت آموزشی شرکت های کارگزاری که در خصوص مورد دوم درخواست داریم کارگزاری ها برنامه های خود را در قالب برنامه و تقویم زمان بندی آموزشی جهت درج و انتشار در سایت بورس کالای ایران نیز به ما ارایه کنند.

به گفته فلاح، با وجود اینکه بورس کالای ایران تمام تلاش خود را در حوزه آموزشی به کار گرفته به دلیل محدودیت های موجود این آموزش ها کافی نیست و لازم است کارگزاری ها نیز در جهت توسعه بازار و اطلاع رسانی بهتر به مشتریان خود در این زمینه به ما کمک کنند.

در ادامه این جلسه، نمایندگان شرکت های کارگزاری نظرات و پیشنهادات خود را برای توسعه برنامه های آموزشی و بهبود آموزش های قابل ارایه مطرح کردند.

برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای آشنایی نهادهای بالادستی و سیاست گذار با نحوه انجام معاملات در بورس و مزایای آن و آشنایی مشتریان هدف و درگیر با هر کالای قابل معامله در بورس اعم از تولیدکننده و صادرکننده آن کالا از جمله این پیشنهادات بود. همچنین نمایندگان شرکت های کارگزاری به بحث رتبه بندی کارگزاری های فعال در حوزه معاملات کالا و نقش تعیین کننده آن در میزان برنامه ریزی برای اقدامات توسعه ای و آموزشی کارگزاری ها در بخش معاملات بورس کالا اشاره کردند. لزوم توجه به تبلیغات تلویزیونی و استفاده از رسانه های جمعی همچون رادیو و تلویزیون، ساخت و انتشار کلیپ ها و موشن گرافی ها و ویدئوهای آموزشی با استفاده از مفاهیم ساده و قابل درک برای عموم جامعه در سایت رسمی و خبری بورس کالای ایران و فضای مجازی و توسعه آموزش های الکترونیک از دیگر موارد پیشنهادی حاضران در جلسه بود. استمرار جلسات تعاملی به عنوان کمیته های آموزشی بین بورس کالا و کارگزاری ها و راه اندازی بخش مشاوره تلفنی برای پاسخگویی و اطلاع رسانی به مشتریان و آموزش حرفه ای برای افزایش معامله گران حرفه ای و عمق بخشیدن به بازار نیز دیگر پیشنهادات ارایه شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها