فولاد

تقاضای جهانی فولاد تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی با ۳.۹ درصد رشد به یک میلیارد و ۷۷۵ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از انجمن جهانی فولاد ،تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۳.۹ درصد رشد به یک میلیارد و ۷۷۵ میلیون تن خواهد رسید. طی سال ۲۰۱۹ میلادی تقاضای این محصول در چین با رشد ۷.۸ درصدی به ۹۰۰میلیون و ۱۰۰هزار تن به ثبت خواهد رسید در حالی که تقاضای سایر کشورهای جهان با رشد ۰.۲ درصدی به ۸۷۴ میلیون و ۹۰۰هزار تن افزایش می یابد.

همچنین انجمن جهانی فولاد ریسک های اصلی صنعت فولاد جهان را ناشی از عدم قطعیت در شرایط تجارت بین المللی می داند. تنش های تجاری، عدم قطعیت و مسائل ژئوپولیتیکی از جمله مباحثی است که بر سرمایه گذاری و تجارت در این بخش تاثیر گذار هستند.

علاوه بر این، در بخش خودرو سازی جهان به دلیل کاهش تقاضای کشورهای در حال توسعه عملکرد در حال تضعیف است اگرچه در بخش ساخت و ساز این روند مثبت خواهد بود.

رشد ۱.۷ درصدی تقاضا در سال آینده

این در حالی است که تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰ میلادی به یک میلیارد و ۸۰۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش می یابد که حاکی از رشد ۱.۷ درصدی خواهد بود. طی مدت یاد شده، تقاضای فولاد چین تنها یک درصد و سایر کشورها رشد ۲.۵ درصدی را تجربه خواهند کرد که ناشی از افزایش ۴.۱ درصدی تقاضا در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه است.

علاوه بر این، رشد تقاضا در کشورهای اروپایی امسال ۱.۲ درصد و سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱.۱ درصد افزایش پیش بینی شده است. در حالی که در کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند به دلیل بحران اقتصادی ترکیه با افت ۱۲.۱ درصد ی مواجه شده اند که طی سال آینده ثبات اقتصادی این کشور منجر به رشد ۵ درصدی تقاضای فولاد در این کشورها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها