• ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
  • کد خبر: 34267
نفت

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۴ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا پیشرفتی واقعی در مذاکرات تجاری آمریکا و چین حاصل شده است و در حالی که افزایش تولید نفت عربستان نگرانی ها در مورد مازاد عرضه را تقویت کرده است، قیمت نفت خام آمریکا امروز برای دومین جلسه متوالی افت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۶۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز نیز ۰.۷ درصد کاهش یافته بود.قیمت نفت برنت دریای شمال نیز امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۴ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت نیم درصد افت کرده بود.

پس از آنکه مجددا تردیدهایی در مورد احتمال انعقاد فاز نخست توافق تجاری مطرح شد، نگرانی ها در مورد تاثیر جنگ تجاری ۱۶ ماهه بین آمریکا و چین بر میزان تقاضای برای نفت بار دیگر افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه گفت، مذاکرات با چین خیلی خوب پیش می رود اما آمریکا تنها توافقی را امضا خواهد کرد که برای واشنگتن مناسب باشد. وی همچنین گزارش ها در مورد تمایل امریکا برای لغو تعرفه های وضع شده علیه کالاهای چینی را رد کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: قیمت نفت در روزهای آغازین هفته با توجه به نگرانی های مطرح شده در زمینه به نتیجه رسیدن توافق تجاری تضعیف شده است، زیرا ادامه جنگ تجاری می تواند موجب تضعیف تقاضا برای نفت شود.

در آستانه سخنرانی ترامپ در کلوب اقتصادی نیویورک در اواخر امروز و گمانه زنی ها در خصوص اشاره احتمالی وی به توافق تجاری با چین تجار در سایر بازارها نیز روندی احتیاطی را در پیش گرفته اند.

در بخش عرضه، عربستان تولید نفت خود را در ماه اکتبر به ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز افزایش داده، هرچند که میزان تولید این کشور همچنان زیر سقف تعیین شده از سوی اوپک قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها