مس

تولید مس شیلی طی اکتبر ۲۰۱۹ میلادی ۴۹۰هزار تن به ثبت رسید. این کشور در مدت ۱۰ ماه سال جاری میلادی ۴.۷ میلیون تن فلز سرخ تولید کرد به طوری که در این مدت تلاش شد کاهش تولید برخی شرکت ها، جبران شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مجله متال بولتن تولید مس شیلی طی اکتبر ۲۰۱۹ میلادی به ۴۹۰هزار تن رسید که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته (۴۹۰هزار و ۴۰۰ تن) کاهش ۰.۱ درصدی نشان می دهد. طی این مدت رشد تولید در کودلکو ، اسکوندیدا و کویااواسیتوانست کاهش تولید آنتوفاگاستا و آنگلوامریکن را جبران کند.

همچنین از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۱۹ میلادی شیلی توانست ۴ میلیون و ۷۳۰هزار تن مس تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی(۴ میلیون و ۷۴۰هزار تن) با افت ۰.۲ درصدی همراه بود.

معدن اسکوندیدا به عنوان بزرگترین معدن مس جهان در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی ۱۰۸هزار و ۱۰۰ تن مس تولید کرد که رشد ۱۲.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می دهد. این در حالی است که طی مدت یاد شده، تولید مس کودلکو نیز با رشد ۲.۵ درصدی نسبت به اکتبر ۲۰۱۸ میلادی به ۱۵۴هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافت.

طی این مدت، تولید معدن کویااواسی نیز با رشد ۳.۷ درصدی به ۵۰ هزار و ۹۰۰ تن رسید. اما تولید آنتوفاگاستا از ۳۲هزار و ۶۰۰ تن در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی به ۲۴هزار و ۹۰۰ تن در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی کاهش یافت که حاکی از افت ۲۳.۶ درصدی است. همچنین آنتوفاگاستا چهارم نوامبر سال جاری میزان پیش بینی تولید سال ۲۰۱۹ خود را از ۷۵۰هزار تا ۷۹۰هزار تن به ۷۵۰هزار تا ۷۷۰هزار تن کاهش داد. علت این کاهش اعتراضات اخیر شیلی در پی افزایش هزینه های حمل و نقل عنوان شده است که بیشترین ضربه را نیز معدن لوس پلامبرس شرکت آنتوفاگاستا متحمل شده است.

همچنین آنگلو امریکن نیز طی اکتبر ۲۰۱۹ میلادی شاهد افت ۱۴.۷ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود و تولید مس این شرکت ۳۳ هزار تن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها