سنگ اهن

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که عرضه اولیه نوبت دوم اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد به منظور تامین سرمایه در گردش یک هزار میلیارد ریالی روز چهارشنبه ۴ دی ماه جاری در بورس کالا انجام می شود.

به گزارش «کالاخبر»، شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد که روز ۱۳ مهر ماه سال جاری با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن در بورس کالای ایران به ارزش یک هزار میلیارد ریال از این روش تامین مالی کرد، روز چهارشنبه هفته جاری نوبت دوم اوراق خود را منتشر می کند.

به این ترتیب عرضه اولیه نوبت دوم اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن این شرکت در نماد "عسناسنگ ۲" به تعداد ۱۵۲،۸۵۸ قرارداد و با قیمت ۶،۵۴۲،۰۰۰ ریال در هر قرارداد یک تنی، از طریق شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین در روز چهارشنبه ۴ دی ماه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰ دوره پیش گشایش، ۱۰ الی ۱۲:۳۰ دوره عادی معاملات انجام می شود.

گفتنی است معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۷ دی ماه ۹۸ لغایت ۴ دی ۹۹ ادامه خواهد داشت؛ در ضمن عرضه اوراق به روش گشایش انجام خواهد شد و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی ۳ درصد خواهد بود.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه عرضه اولیه به علاوه سود معادل ۱۸ درصد سالانه به صورت روز شمار، همچنین در صورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت «۱۱۸.۵درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران یکساله بازدهی حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۱۹ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی یکساله اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

سایر اطلاعات عرضه این اوراق در لینک زیر قابل مشاهده است:

http://www.imereport.ir/d/۲۰۱۹/۱۲/۲۳/۰/۱۸۷۶۹.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها