زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران در حالی بیش از ۵۵۰ هزار و ۵۰۰ قرارداد به ارزشی بیش از ۶۷۶۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و در ۸ سررسید معاملاتی منعقد شد که با استقبال معامله گران، سهم قابل توجهی از حجم و ارزش کل معاملات هفته قبل به قرارداد آتی زعفران نگین برای سررسیدهای اسفند ماه ۱۳۹۸ و اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ اختصاص یافت.

به گزارش«کالاخبر»؛ طی هفته قبل معامله گران در حالی تعداد ۵۲۸ هزار و ۶۶۸ قرارداد آتی زعفران نگین را بر پایه دو سررسید اسفند ماه ۱۳۹۸ و اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ منعقد کردند و ارزشی بیش از ۵۴۳۱ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال را به ثبت رساندند که این آمار معاملاتی حکایت از رشد ۴ درصدی حجم و ۳ درصدی ارزش معاملات هفتگی این دارایی پایه در مقایسه با هفته پیش از آن دارد.

در جریان معاملات این هفته، تعداد ۸۷۰۶ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۷۱ میلیارد ریال در دو سررسید مشابه منعقد گردید.

همچنین معامله گران ۱۳ هزار و ۲۴ قرارداد آتی پسته را در حالی برای تحویل در دو سررسید بهمن ماه سال جاری و فروردین ماه سال آینده منعقد کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۱۲۵۴ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال رسید.

در این هفته ۱۵۴ قرارداد آتی زیره سبز نیز در حالی منعقد شد که ارزشی نزدیک به ۵ میلیارد ریال را در پی داشت.

در پایان این گزارش می افزاید، بیشترین حجم و ارزش معاملات این هفته بازار قراردادهای آتی به سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با بیش از ۳۶۷ هزار قرارداد منعقده و ارزشی حدود ۳۸۷۸ میلیارد ریال تعلق داشت تا این سررسید معاملاتی از نظر حجم و ارزش ریالی به ترتیب سهم ۶۷ و ۵۷ درصدی را از کل معاملات هفتگی کسب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها