نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز گذشته با ۹۸ سنت معادل ۱.۷۴ درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در شرایطی که سرمایه گذاران امیدوارند که تبعات اقتصادی ویروس کرونا مدت زیادی تداوم نداشته باشد و در حالی که فعالان اقتصادی امیدوارند بانک مرکزی چین اقدامات بیشتری را برای مهار تبعات منفی ویروس به کار بندد، قیمت نفت روز جمعه شاهد رشد بیش از یک درصدی بود و اولین رشد هفتگی از اوایل ماه ژانویه را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز گذشته با ۹۸ سنت معادل ۱.۷۴ درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت برنت این هفته ۵.۲۳ درصد رشد داشت که اولین رشد هفتگی این شاخص نفتی در طی ۶ هفته گذشته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۶۳ سنت معادل ۱.۲۳ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۵ سنت رسید. نفت خام آمریکا هم رشد هفتگی ۳.۴۴ درصدی را پشت سر گذاشت.

جیم ریترزبوش تحلیلگر ارشد بازار نفت در این باره نوشت: «به نظر می رسد که فرآیند خارج کردن سرمایه از بازار نفت توسط سرمایه گذاران که سبب افت شدید قیمت نفت در ماه گذشته شده بود متوقف گشته و مجددا شاهد معامله های پیش خرید نفت توسط دلالانی هستیم که اخیرا وارد بازار شده اند.»

نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر اقتصاد جهانی سبب شده تا قیمت نفت در سال نوی میلادی حدود ۱۵ درصد افت کند. تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به رغم افزایش هر روزه تعداد جان باختگان، بازگشایی تدریجی کارخانجات چینی و اقدامات محرک اقتصادی دولت چین سبب ده تا احساس حاکم بر بازارها اندکی بهبود یابد.

در واکنش به کاهش میزان تقاضا برای نفت گروه کشورهای تولید کننده نفت موسوم به اوپک پلاس در حال بررسی کاهش بیشتر تولید نفت خود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها