• ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 38427
نفت

بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی دورنمای رشد تقاضای نفت در ۲۰۲۰ را از روزانه ۸۰۰ هزار بشکه به ۵۰۰ هزار بشکه کاهش داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، شرکت خدمات مالی آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرد پیش بینی خود را برای رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی پایین می آورد و دلیل آن را کند شدن تقاضا برای نفت خام در چین و خارج از آن در بحبوحه شیوع سریع ویروس کرونا گزارش داد.

 «ما حالا انتظار داریم رشد تقاضای نفت چین در ۲۰۲۰ نزدیک به صفر باشد. این رقم قبل از شیوع ویروس کرونا ۳۵۰ هزار بشکه در روز بود. ویروس کرونا در حال گسترش در سراسر جهان است و تقاضا در خارج از چین را هم کاهش می دهد».

 این بانک سرمایه گذاری دورنمای رشد تقاضای نفت در ۲۰۲۰ را از روزانه ۸۰۰ هزار بشکه به ۵۰۰ هزار بشکه کاهش داد. مورگان استنلی پیش‌بینی می‌کند قیمت شاخص نفت برنت در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ از ۵۷.۵ دلار فعلی تا ۵۵ دلار در هر بشکه کاهش یابد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۵۰ دلار در هر بشکه برسد.

 تحلیلگران این بانک می گویند:« ما انتظار داریم اوپک و متحدانش در نشست روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته به این نتیجه برسند که حدود یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت در نیمه اول سال میلادی جاری کم شود و این کاهش تولید تا پایان ۲۰۲۰ ادامه یابد. ولی با وجود این کاهش، بازارهای نفت باز هم  با عرضه مازاد در ۲۰۲۰ مواجه خواهند بود و قیمت نفت برنت در محدوده ۵۰ دلار باقی می ماند».

قیمت نفت از زمان اوج آن در ماه ژانویه ۳۰ درصد کاهش یافته است. پس از ضربه خوردن تقاضا در چین، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا، به خاطر انتشار ویروس کرونا قیمت نفت خام آمریکا به کمتر از ۵۰ دلار در هر بشکه رسید و نگرانی در مورد عرضه مازاد نفت در جهان افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها