بورس ETS قزاقستان

بورس کالای قزاقستان تحت عنوان سامانه معاملاتی اوراسیا Eurasian Trade System ، در سال ۲۰۰۸ با مشارکت مرکز مالی منطقه ایی آلماتی و بورس سهام مسکو که در آن زمان بورس RTS نام داشت تشکیل شد. این بورس در دو حوزه قراردادهای نقدی با تحویل فیزیکی و قراردادهای آتی فعالیت می نماید.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ کالاهای مورد معامله در بازار فیزیکی این بورس گروه محصولات کشاورزی شامل گندم، چاودار، جو، تخم آفتابگردان، آرد گندم و روغن آفتابگردان که در الواتورهای تحت نظارت بورس قابل تحویل است و همچنین این بورس دارای دو بخش معاملات نفت خام و محصولات صنعتی مانند سیمان است. همچنین گندم در بورس ETS در ارقام درجه ۱ تا درجه ۵ معامله می شود.

این بورس دارای ۱۴ شرکت کارگزاری فعال است که مجاز به انجام سفارش ها برای مشتری و همچنین دارای مجوز انجام معامله با ذینفعی خود کارگزار است. این بورس دارای یک رینگ صادراتی بوده که وظیفه صادرات برخی کالا از قزاقستان به سایر نقاط جهان را عهده دار است.

تامین مواد اولیه شرکت ها در حوزه ذغال سنگ و سیمان از جمله خدمات این بورس برای فعالان بازار است. از اهداف تشکیل این بورس ایجاد شاخص و مرجعیت قیمتی برای بازار داخلی و صادراتی قزاقستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها