• ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
  • کد خبر: 38679
مسکن

تعداد معاملات واحدهای مسکونی در شهر تهران در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، اتاق بازرگانی تهران در گزارشی درباره وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد: تعداد معاملات واحدهای مسکونی در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ برابر با ۷۳هزار و ۳۵۹ واحد بوده که از این تعداد  ۱۳هزار و ۲۶۴ واحد در بهمن ماه معامله شده است.

این آمار نشان می‌دهند که تعداد معاملات واحدهای مسکونی در این ماه نسبت به دی ماه ۲۴.۱ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ ۴۲ درصد افزایش یافته است. با این حال مقایسه تعداد واحدهای مسکونی معامله شده شهر تهران در ۱۱ ماهه ۹۸ با مدت زمان مشابه سال قبل حکایت از کاهش ۳۵.۶ درصدی دارد.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران نیز در بهمن ماه برابر با ۱۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است. میانگین این رقم در ۱۱ ماهه نخست امسال نیز به ۱۳ میلیون و ۱۰هزار تومان رسیده است.

میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن ۴.۳ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۴۴.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین مقایسه قیمت هر متر واحد مسکونی در شهر تهران در یازده ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۶۳.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. قیمت اجاره بها در شهر تهران نیز در ماه مورد گزارش ۲۹.۴ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش، بین کمترین و بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در بهمن ماه امسال در شهر تهران نیز شکافی ۲۱.۵ میلیون تومانی وجود داشته است. بدین صورت که بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده مربوطه به منطقه یک با بهای ۲۸.۵ میلیون تومان و کمترین قیمت نیز مربوط به منطقه ۱۸ با ۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها