• ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 38848
طلا

 تحلیلگران با بررسی رفتارهای فلز زرد طی هفته های اخیر درباره اینکه آیا میانگین ۱۶۰۰ دلار در هر اونس، بهای طلا تا انتهای سال ۲۰۲۰ خواهد بود یا خیر، اعلام نظر می کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز،‌ هراسی که در بازار ایجاد شده بهای طلا را به کمتر از ۱۵۰۰ دلار در هر اونس رسانده و همین امر موجب گردیده روند فروش این فلز باارزش با چشم انداز افزایش قیمت، صعودی شود. کارولین باین، کارشناس بازارهای سرمایه روز جمعه طی مطلبی نوشت: بازارهای کالا هنوز به مرحله صفر نرسیده اند.

پس از اقدام فدرال رزرو ،‌چندین بانک مرکزی در سرتاسر دنیا نیز از تدابیر اضطراری خود خبر دادند. در زمان نگارش این مطلب،  طلا در تلاش بود تا با معاملات آتی طلای آوریل کامکس آخرین معاملات را در ۱.۵۰۹.۸۰ معامله کند ، که در روز ۰.۴۵ درصد کاهش داشته است.

باین معتقد است حرکت نزولی و محسوس طلا در هفته گذشته نشان داد که برای عملکرد قدرتمند در بازارهای طلا در زمانی ناآرامی مالی، تضمینی وجود ندارد. با پیشرفت زمان، تداوم روند نزولی بهای طلا نیز محتمل است. وی می نویسد: گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه، با توجه به نقدینگی بسیار زیاد در بازار طلا ، برخی از سرمایه گذاران مجبور شدند سهام خود را بفروشند تا خسارت دارایی های کم نقص تر را پوشش دهند. آخرین باری که شاهد فروش اینچنینی سرمایه در مقیاس مشابه بوده ایم، در طول بحران مالی جهانی بود.

به این نکته توجه کنید که طلا می تواند به مقاومت خود در برابر فشارها ادامه دهد تا زمانی که شیوع کرونا به اوج رسیده و سپس شروع به کندشدن کند. باین گفت: گاهی به آینده می گوییم ممکن است بازارهای سهام در هفته های آتی نیز روند نزولی داشته باشند، دست کم تا زمانی که نشانه هایی از کاهش شیوع کرونا نمایان گردد.بر این اساس، طلا ممکن است در کوتاه مدت مقدار بیشتری سقوط کند.

شیوع کرونا در حالی در چین روند کاهشی دارد که روند صعودی آن به اروپا و آمریکا منتقل شده است. با این حال این کشور بیشترین آسیب ناشی از گسترش ویروس کووید ۱۹ را متحمل شده است. پیش بینی ما این است که بهای جهانی طلا، با افزایش قیمت به ۱۶۰۰ دلار در هر اوانس رسیده و تا انتهای ۲۰۲۰ در همین رقم بماند.

باین خاطرنشان کرد:‌ گسترش کروناویروس در سرتاسر جهان منجر به تجدیدنظر نزولی و محسوس در پیش بینی های رشد اقتصادی ما برای سال ۲۰۲۰ ، سست شدن سیاست ها و رکود در بازارهای سهام شده است. در این شرایط ، قیمت طلا باید از ترکیبی از پناهگاه امن (به دلیل خراب شدن چشم انداز اقتصادی و عدم قطعیت) و یک هزینه فرصت قابل توجهی پایین درگیر در نگهداری دارایی بدون بهره ای مانند طلا سود ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها