• ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
  • کد خبر: 40694
بورس

همه شاخص های مهم بورسی جهان با صعود محسوسی بسته شدند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آسوشیتدپرس، انتشار اخبار مثبت از پیشرفت های دارویی در مقابله با کرونا باعث صعود شدید شاخص های بورسی در جهان شد. در انگلیس واحد تحقیقات پزشکی دانشگاه آکسفورد از رضایت بخش بودن نتایج اولیه آزمایش واکسن خود بر روی میمون ها خبر داده  و در امریکا نیز یک شرکت دارویی به نام " مدرنا" از موفقیت واکسن تولیدی این شرکت در بلوکه مردن روند تکثیر ویروس کرونا در بدن میزبان خبر داده است. به دنبال اعلام این موفقیت، ارزش سهام این شرکت در بورس آمریکا با صعود ۲۰ درصدی همراه شده است.

جینگ یی پن، استراتژیست بازار در بانک " آی جی" گفت: بازارها نسبت به یافتن واکسن بسیار امیدوار شده اند و همین عامل آن‌ها را به جهش وا داشته است. بسیاری به این نتیجه رسیده اند که تنها با یافتن واکسن مناسب می توان کرونا را شکست داد.

از سوی دیگر با وجود کاهش سرعت شیوع کرونا در جهان، این بیماری کماکان در حال گرفتن جان انسان ها در نقاط مختلف است و ضرورت رعایت نکات بهداشتی باعث شده است تا بسیاری از واحدهای اقتصادی در سراسر جهان با حداکثر ظرفیت خود مشغول به فعالیت نباشند.  

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۳.۸۵ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۴ هزار و ۵۹۷.۳۷ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۳.۱۵ درصد افزایش تا سطح ۲۹۵۳.۹۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با افزایش ۲.۴۴ درصدی در سطح ۹۲۳۴.۸۳ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۴.۲۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۴۸.۵۹ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۵.۶۷ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۱ هزار و ۵۸.۸۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۵.۱۶ درصدی در سطح ۴۴۹۸.۳۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۴.۷ درصد بالا رفت و به ۶۷۷۹.۳۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۱.۴۹ درصدی تا سطح ۲۰ هزار و ۴۳۳.۳۵  واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۸۳ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۳۷۲.۹۲ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۰.۸۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۵۱.۲۷  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۸۱ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۵۵۹.۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها