نفت

بانک مرکزی روسیه در گزارش سناریوی ریسک خود برای اتخاذ سیاست پولی سه سال آینده، نسبت به کاهش احتمالی قیمت نفت به ۲۵ دلار هشدار داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایبِنا، سناریوی مذکور که بدترین پیس بینی بانک برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ است، تشدید تنش‌های ژئوپولتیکی، موج دوم همه گیری ویروس کرونا و سایر شوک‌های اقتصادی را نیز شامل می‌شود.

براساس گزارش اویل پرایس، علاوه بر این، مشکلات بدهی و تنش های تجاری نیز در این سناریو گنجانده شده است. بروزرسانی بانک مرکزی روسیه در بحبوحه فروپاشی بهای نفت تحت تاثیر تغییر دورنمای تقاضای جهانی ارائه شده است؛ تقاضایی که اوج گیری آن در ماه مه آغاز شد و تا جولای ادامه داشت، اما به یکباره نشانه‌هایی از کُند شدن به خود گرفت و ابهاماتی را در خصوص تداوم روند صعودی آن ایجاد کرد.

در میان تازه ترین نشانه‌های نگران کننده، عربستان سعودی در اقدامی غافلگیرکننده، اعلام کرد که قیمت رسمی فروش نفت خام خود را کاهش خ. اهد داد. در سوی دیگر، گزارش های جداگانه مبنی بر افزایش موجودی نفت و سوخت در انبارهای شناور شاخص های نفت خام را تحت فشار قرار داد و این در حالی است که تجار کامودیتی به منظور ذخیره سوخت و نفت دریایی، اقدام به رزرو نفتکش کرده‌اند.

اخبار مرتبط با افزایش موجودی انبارهای شناور به طور خاص نگران کننده است زیرا این بدان معنا است که فضای انبارهای ثابت و داخلی برقم افزایش نسبی تقاضای سوخت پس از تسهیل قرنطینه‌های سراسری در ماه مه، همچنان پر است.

در ادامه اخبار نگران کننده، بلومبرگ گزارش داد که واردات نفت توسط چین در آگوست همچنان روند نزولی داشته و این در حالی است که واردات چینی‌ها در ژوئن و به دنبال کاهش بی‌سابقه بهای نفت به طور رکوردشکن افزایش یافت؛ اگرچه این کاهش قابل پیش بینی بود اما اطلاعات نتوانست به بازاری که پیش از این هم حساس بود، کمک کند؛ بلومبرگ تاکید کرد که کاهش بیشتر قیمت نفت در راه است.

با توجه به افزایش شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بسیاری از بازارهای بزرگ نفت همچون هند و آمریکا، ابهامات در مورد آینده نفت به شکلی غیرمعمول در سطوح بالا باقی مانده است؛ با این حال، در سناریو مبنای بانک مرکزی روسیه قیمت‌های جهانی نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ به بشکه ای ۵۰ دلار افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها