بانک اقتصاد نوین

اهداف بانک اقتصاد نوین از عرضه املاک مازاد در بورس کالا، افزایش شفافیت، تمرکز بر بانکداری حرفه‌ای، حرکت در چهارچوب استانداردهای صنعت بانکداری و مولد سازی دارایی‌های راکد است که با همکاری بسیار خوب بورس کالای ایران و فروش اولین ملک مازاد بانک از این مسیر شفاف، نخستین تجربه موفق در این رابطه، در نظام بانکی کشور رقم خورد و با استقبال بسیار خوبی از سوی کارشناسان و فعالان بازار پول و سرمایه روبرو شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این بانک با استفاده از ظرفیت های قانونی و عملیاتی بورس کالای کشور، یکی از املاک مازاد خود را از طریق بورس عرضه کرد و به فروش رساند و گام بلندی در حل معضل فروش املاک مازاد شبکه بانکی برداشت.

اهداف این بانک از عرضه املاک مازاد در بورس کالا، افزایش شفافیت، تمرکز بر بانکداری حرفه‌ای، حرکت در چهارچوب استانداردهای صنعت بانکداری و مولد سازی دارایی‌های راکد است که با همکاری بسیار خوب بورس کالای ایران و فروش اولین ملک مازاد بانک از این مسیر شفاف، نخستین تجربه موفق در این رابطه، در نظام بانکی کشور رقم خورد و با استقبال بسیار خوبی از سوی کارشناسان و فعالان بازار پول و سرمایه روبرو شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری عمران و توسعه پایدار ایرانیان در خصوص جزییات این عرضه گفت: بانک اقتصاد نوین یک قطعه زمین با کاربری مسکونی – تجاری را در شهرستان بندرعباس به قیمت پایه ۱۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال به فروش رساند تا عرضه املاک مازاد بانک ها در بورس کالا رسما وارد فاز اجرایی شود.
محمدرضا سیفی همچنین افزود: زمین متعلق به بانک با ۷۴۳.۲۸ متر مربع مساحت، دارای سند تک برگ و مجوز احداث ۱۰ طبقه به متراژ زیربنا ۵۸۲۳ مترمربع است. این زمین با قیمت مندرج در گزارش کارشناس رسمی دادگستری، برای فروش روی تابلوی املاک و مستغلات بورس کالا رفت که با اعلام آمادگی یک خریدار این معامله با موفقیت انجام شد.
به گفته او قیمت پایه تعیین شده توسط کارشناس رسمی دادگستری حدود ۱۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال و تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ ۵.۵۸ میلیارد ریال معادل ۵۵۸ میلیون تومان (۳درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد و یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده بود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری عمران و توسعه پایدار ایرانیان در پایان در خصوص شرایط پرداخت این عرضه گفت: ۹۵درصد بهای زمین معامله شده به صورت نقد به حساب های عملیاتی شرکت بورس کالای ایران واریز می شود. مهلت واریز بخش نقدی نیز ۱۰ روز کاری پس از تاریخ معامله تا پایان ساعت اداری در نظر گرفته شده است. ۵درصد باقی مانده نیز به صورت چک و همزمان با مبایعه نامه به تاریخ تنظیم سند رسمی در دفترخانه اسناد رسمی پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها